دیدار اعضای شورای ششم با استاندار| زینی‌وند: نقشی در انتخاب شهردار نداشتیم

رییس و اعضای شورای ششم شهر کرمان ظهر امروز هفتم شهریورماه با علی زینی‌وند استاندار کرمان دیدار کردند.

عضو غایب در این نشست منصور ایرانمنش بود و عشرت کردستانی و امین شمسی نیز در اواسط جلسه به جمع پیوستند.

رییس شورای شهر کرمان در ابتدای این جلسه روند بررسی انتخاب شهردار کرمان طی چند روز گذشته را تشریح کرد.

علیرضا نادری از برگزاری فراخوان مردمی در راستای انتخاب شهردار سخن به میان آورد و گفت: شورا صرفا به این فراخوان بسنده نکرده و از صاحب نظران خواستیم تا افراد کارآمد و و متخصص را به شورای شهر معرفی کنند.

نادری ادامه داد: در نهایت ۱۲۶ نفر به عنوان شهردار کرمان معرفی یا ثبت نام کردند که تعدادی از آنها انصراف دادند یا شرایط قانونی را نداشتند و در نهایت پس از بررسی ها به یک لیست پنج نفره رسیدیم و از این افراد مصاحبه گرفته شد.

او افزود: نهایتا دو نفر مورد تایید اعضای شورای شهر بودند و روز گذشته آقای شعرباف انتخاب و امروز به فرمانداری برای طی مراحل قانونی معرفی شد.

انتخاب شعرباف با حداقل رای شورا

“فتح الله مویدی” عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرمان در خصوص انتخاب شهردار گفت: از ۱۱ عضو شورا شش نفر به آقای شعرباف رای داده اند.

او با بیان اینکه استاندار رئیس شورای تأمین استان است و نیاز است به مشکلات شهری از جمله معضل افغانی‌کش‌ها رسیدگی کند افزود: سرقت یکی از مشکلات بزرگ شهر کرمان است و باید به‌ویژه در شهرک‌ها به این موضوع توجه ویژه شود.

درخواست توسعه حمل و نقل از استاندار

در این نشست حسین چناریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این دیدار از استاندار کرمان درخواست کرد که در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی کمک کند و گفت: ۵۰ میلیارد تومانی که در سفر اول دولت قبل به شورای شهر کرمان اختصاص یافت، محقق نشد.

او با اشاره به اجرای طرح پایش تصویری در کرمان، افزود: بخشی از این طرح باقی مانده که انتظار داریم استانداری برای اتمام این طرح به ما کمک کند.

در این باره معاون عمرانی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در دوره قبل از شهرداری کرمان حمایت ویژه شده و کارهای بزرگی هم انجام شده است گفت: 10 میلیارد تومان برای اجرای طرح پایش تصویری شهر کرمان تخصیص دادیم که پرداخت شده است و 50 میلیارد تومان کمک به شهرداری مصوبه سفر رئیس جمهوری به کرمان نیست و فقط در حاشیه سفر این مسئله مطرح شد.

موسوی آیت‌اللهی افزود: کرمان پیشانی و مرکز استان است که بیشترین جمعیت استان را به خود اختصاص داده است و نیاز است در جلسات، شهردار بتواند تصمیم آنی بگیرد و درخواست داریم که اعضای شورای شهر در این زمینه همکاری کنند.

مجموعه استانداری در انتخاب شهردار کرمان هیچ نقشی نداشته است

استاندار کرمان گفت: شخص استاندار یا مجموعه استانداری در انتخاب شهردار کرمان هیچ نقشی نداشته و از روند انتخاب شهردار خوشحال شدم.

علی زینی‌وند با اشاره به اینکه ترکیب شورای شهر کرمان ترکیبی از جوانی و دانش و تجربه است گفت: نگاه به این شورا یک نگاه ویژه است و انتظار بیشتری می‌رود تا شهر کرمان به‌عنوان یک شهر گردشگری بین‌المللی مذهبی ساخته شود.

او با بیان اینکه نام جریان انقلابی روی این شورا است که یک نمادی از عملکرد انقلاب بوده و انتظار می‌رود تا با این روحیه کار کنند افزود: شهر کرمان با شان و آوازه‌ای که از بیرون نسبت به آن وجود دارد فاصله زیادی دارد.

عالی‌ترین مقام دولت در استان کرمان با اشاره به اینکه شورای شهر باید یک برنامه برای رساندن کرمان به جایگاه واقعی خودش در همه زمینه‌ها داشته باشد گفت: مبلمان شهری کرمان شایسته این مردم نیست و از طرفی این شهر باید با نگاه حاج قاسم ساخته شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75615
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.