در نشست علنی شورای شهر کرمان مطرح شد؛


هزینه‌ی هر مترمربع آسفالت؛ ۴۵ هزار تومان| شورا: نحوه‌ی تهاتر شهرداری با شهروندان بررسی شود

اعضای شورای شهر کرمان هزینه‌ی هر مترمربع آسفالت معابر که از سوی شهروندان به عنوان مبلغ کمکی پرداخت می‌شود را ۴۵ هزار تومان مصوب کردند.

در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه -۸ مرداد- اعضای شورای شهر تصمیم‌ گرفتند این مبلغ را تا پایان سال ۱۴۰۰ از شهروندانی که قصد دارند معبر محل زندگی‌شان آسفالت شود دریافت کنند.

این مصوبه مخالفانی را هم در صحن علنی شورا داشت.

امینی زاده عضو شورا گفت: وقتی هزینه قیر ۳ برابر شود چرا نباید قیمت واقعی گفته شود؟

او ادامه داد: شهرداری خیریه نیست و ما در عوارض نیز می‌گوییم قیمت واقعی گفته نشود درحالی که باید با قیمت واقعی حساب کنیم.

سرپرست شهرداری کرمان هم از فاصله داشتن قیمت مصوب شده با قیمت واقعی گفت و افزود: بدون در نظر گرفتن زیرسازی برای آسفالت، به ازای هر مترمربع ۵۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

محسن پوراسماعیلی در پاسخ به پیشنهادی مبنی بر قیمت‌گذاری بر اساس منطقه‌بندی شهری گفت: نمی‌توان این موضوع را منطقه‌ای کرد چرا که اصل قانون زیر سوال می‌رود.

مویدی دیگر عضو شورا نیز با اشاره به افزایش تورم، نسبت به تصویب قیمت ۴۵ هزار تومانی رای مثبت داد و در نهایت این پیشنهاد با اکثریت آرا به تصویب رسید.

البته تقوی دیگر عضو شورا در این باره، درخواست ایجاد بخش تقاضاهای مربوط به آسفالت در سایت شفافیت شهرداری را نیز مطرح کرد.

 تهاتر با شهروندان بررسی شود

در ادامه این جلسه بحث زمین‌هایی که از سوی شهرداری به دلیل قرارگیری در طرح‌ تفضیلی تملک می‌شود مطرح شد.

اقدامی که در اکثر مواقع با تهاتر انجام می‌شود و نحوه‌ی تفاهم‌نامه‌‌ها مورد انتقاد اعضای شورا قرار داد.

به گفته‌ی فتح‌الله مویدی وقتی زمینی به مالکیت شهرداری درمی‌آید، این سازمان باید در ازای آن در مرحله اول پول پرداخت کند. اگر به هر دلیلی پرداخت نشد باید پروانه داده شود.

او افزود: با این طرح در حق مردم تضعیف می‌شود چرا که پروانه را با نرخ روز حساب می‌کنند که اگر شخصی پس از چند سال برای دریافت پروانه اقدام کند دچار زیان می‌شود.

هیات تطبیق نمی‌پذیرد 

چناریان هم با تایید اظهارات مویدی گفت: ما باید تدبیری در تنظیم تفاهم‌نامه با شهروندانی که تهاتر می‌کنیم داشته باشیم. در گذشته یک سال فرصت می‌دادیم که اخذ پروانه به نرخ روز باشد، اما هیات تطبیق این موضوع را نپذیرفت.

سرپرست شهرداری کرمان برای این موضوع دو راهکار ارايه کرد.

محسن پوراسماعیلی گفت: ما نمی‌توانیم در این تفاهم‌نامه متراژ قید کنیم زیرا شناور است و ممکن است آن شخص در هر منطقه اقدام به اخذ پروانه کند.

او ادامه داد: یا در توافق، نرخ تورم بانک مرکزی برای پروانه را ببینیم یا قید شود در بحث عوارض میزان طلب را قید کنیم.

در نهایت مقرر شد این موضوع در کمیسیون تخصصی بررسی شود و به شورا بیاید.

پروژه‌ی ساروج و هتل بام بررسی می‌شود

در پایان این نشست رییس کمیسیون حقوقی گزارشی را از مصوبات این کمیسیون مطرح کرد.

امینی‌زاده گفت: موضوع ساروج و هتل بام بررسی و مقرر شد سهم شهرداری با ارجاع به نظر کارشناس پرداخت شود.

او ادامه داد:حق و حقوق مردم هم باید رعایت شود که به احتمال زیاد فرآیند دچار ایراد است که باید فرایند تعریف شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75676
1 نظر
  1. یه شهروند می گوید

    شما فقط موقع انتخابات سنگ مردمو به سینه میزنید اما موقع تصمیم گیری به نفع همه کار میکنید غیر از مردم…به قول شمر بابت کار نکرده مزد خواستن حرام است .نامشروع است. چطور روتون میشه برای یه آسفالت که هنوزم خبری ازش نیست درخواست پول بکنید از مردم در حالیکه ده بار تا حالا پولشو در غالب مالیات و عوارض و درآمدهای دولت و آبونمان و …. گرفتید از مردم؟استانی با این همه ثروت و منابع باید یه مستمری هم از درآمدهای معادنش به مردم داده بشه طبق قانون اساسی خود جمهوری اس….نه اینکه اموراتش لنگ مالیات و … باشه که دم به دقیقه از مردم میگیرید.مردم خیریه شما نیستند که همش پول بدن به شما حقی هم نداشته باشن.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.