آغاز برداشت پسته از باغ‌های استان کرمان

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: برداشت پسته از ۲۱۲ هزار هکتار از باغ‌های پسته استان کرمان آغاز شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، مهدی لطفعلی زاده مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به آغاز برداشت پسته از باغ‌های پسته استان، گفت: برداشت پسته از شهریور آغاز شده است و تا اواخر مهرماه در استان ادامه دارد.

او سطح زیر کشت پسته استان کرمان را ۲۱۲ هزار هکتار عنوان کرد.

لطفعلی زاده تصریح کرد: شهرستان رفسنجان با حدود ۶۳ هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت پسته استان را دارد.

او با اشاره به اینکه تعداد بهره بر داران پسته استان بالغ بر ۱۵۰ هزارنفر و اشتغالزایی غیر مستقیم این محصول بیش از یک میلیون نفر است، افزود: از نظر ارزش اقتصادی، پسته به عنوان یک محصول استراتژیک جایگاه خاصی را در بین تولیدات باغی و سایر محصولات کشاورزی دارد.

لطفعلی زاده بیان کرد: این محصول از نظر سطح زیر کشت، مقام اول کشوری را داراست.

او گفت: محصول پسته استان کرمان به علت وقوع حوادث غیر مترقبه از قبیل سرمازدگی، تگرگ، گرمازدگی، نوسانات دمایی، طوفان و .. در مناطق مختلف هرساله دچار خسارات می‌شود که با توجه به شرایط آب و هوایی مناطق پسته خیز این خسارات دارای درجات متفاوتی از نظر شدت بوده است و پیش بینی می‌ شود طی امسال ۶۰ هزارتن پسته از باغ های استان برداشت شود.

مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان افزود: بیشترین ارقام برداشت در استان کرمان فندوقی، احمدآقایی، اکبری، کله قوچی و … است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75680
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.