دستگاه‌های استان کرمان بالغ بر ۱۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند

سرپرست امور اقتصادی و دارایی استان کرمان گفت: دستگاه‌های استان بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، حمید شهسواری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: دولت سیزدهم استقرار پیدا کرده و وزرا با قوت به کار خود ادامه می‌دهند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بر شفاف‌سازی و اجرای عدالت در جامعه تأکید دارند گفت: تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیریم تا منویات مقام معظم رهبری محقق شده و پایه‌های نظام اسلامی مستحکم‌تر شود.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه بهبود فضای کسب و کار یکی از وظایف مهم ما در استان است افزود: به بخش خصوصی باید احترام گذاشته و موانع بر سر راه تولید و فعالان اقتصادی باید برداشته شود.

وی با بیان اینکه معاونت اقتصادی این اداره، کارشناسان زبده‌ای دارد که برای پیاده‌سازی پنجره واحد اقتصادی و اطلس سرمایه‌گذاری استان با همکاری سایر دستگاه‌ها تلاش می‌کنند عنوان کرد: تولید ناخالص داخلی استان در سال ۹۸ مبلغ یک میلیون و ۲۳ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال بوده که ۳.۵ درصد سهم کل کشور را به خود اختصاص داده است.

نرخ بیکاری استان کرمان در سال ۹۹ کاهش یافته است

شهسواری با اشاره به اینکه استان کرمان ظرفیت‌های عظیمی برای افزایش سهم تولید ناخالص داخلی دارد گفت: نرخ بیکاری استان کرمان در سال ۹۹ عدد ۱۰.۶ درصد بوده که نسبت به سال قبل آن ۰.۷ درصد کاهش پیدا کرده و رتبه استان در این شاخص در کشور رتبه ۱۹ است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در بهار ۱۴۰۰ عدد ۱۱.۴ درصد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۳ درصد افزایش پیدا کرده افزود: نظارت مالی بر هزینه‌کرد بودجه دستگاه‌ها، توسط اداره کل اقتصادی استان انجام می‌شود و ذیحسابان در این حوزه فعالیت می‌کنند.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه نرخ مشارکت اقتصادی استان در سه ماهه اول امسال ۴۰.۲ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۱ درصد افزایش پیدا کرده است گفت: دستگاه‌های اجرایی باید تمام اموال و املاک مازاد خود را به اداره کل دارایی استان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۷۰ مجوز برای فروش اموال مازاد دستگاه‌ها گرفته شده که باید مولدسازی شود افزود: دولت سیزدهم نیز بر مولدسازی اموال مازاد دستگاه‌ها تأکید دارد و یک روش تأمین مالی است.

شهسواری با اشاره به اینکه از دستگاه‌ها درخواست داریم روش‌های تأمین مالی را جدی بگیرند تا استان عقب نماند گفت: جذب اسناد خزانه و تهاتر بدهی دستگاه‌ها به پیمانکاران نیز از دیگر روش‌های تأمین مالی است که نباید این فرصت باقیمانده از دست برود.

وی با عنوان اینکه در سال گذشته ۶۲ درصد اسناد خزانه استان جذب شد که مبلغی بالغ بر هفت میلیارد ریال می‌شود افزود: حقوق کارکنان دولت در استان کرمان در سال ۹۹ به مبلغ بالغ بر ۵ هزار و ۷۷۳ میلیارد ریال پرداخت شده است که کسری بودجه داشتیم اما از محل فروش اموال و دارایی‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی پرداخت شد.

سرپرست اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با اشاره به اینکه فروش اموال مازاد دستگاه‌ها بر اساس آیین‌نامه انجام می‌شود و دستگاه‌های نظارتی هم نظارت خود را انجام می‌دهند تا تخلفی انجام نشود ادامه داد: از ابتدای امسال ۲۱۵ میلیارد تومان اوراق تسویه در سامانه ثبت شده است که به روش مالیاتی بدهی دستگاه‌ها به پیمانکاران تسویه شده است.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های استان بالغ بر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان به پیمانکاران بدهی دارند گفت: درآمد وصولی استان در چهارماهه نخست امسال مبلغ ۳۳ هزار و ۱۷۳ میلیارد ریال است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۹ درصد افزایش داشته است و تحقق درآمد استانی نسبت به مصوب آن ۱۲۱ درصد افزایش داشته است.

شهسواری با اشاره به اینکه در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۰ برای ۴ طرح سرمایه‌گذاری خارجی جدید مجوز صادر شده است افزود: میزان سرمایه‌گذاری خارجی این چهار طرح در مجموع ۲.۳ میلیون یورو است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75781
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.