انتقاد از بی‌عملی برای ساخت ۴۷۰۰ مسکن طی ۲ سال در کرمان

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان کرمان انتقاد کرد که صورتجلسه ساخت حدود چهار هزار و ۷۰۰ مسکن در استان کرمان سال ۹۸ به امضا رسیده اما تاکنون غیر از کارهای اولیه هیچ اقدامی برای آن انجام نشده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا،  محمدعلی روح اللهی شامگاه شنبه در هفتمین نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با گلایه از همراهی نکردن و تعامل نداشتن برخی دستگاه های اجرایی برای طرح های توسعه ای و اشتغالزایی این نهاد اظهارداشت: چهار هزار واحد مسکن از این تعداد قرار بود در شهرستان کرمان با تامین زمین توسط ما در ستاد اجرایی احداث شود اما اقدامات مربوط به آن توسط سایر نهادهای اجرایی متولی انجام نشد.

به گفته وی ۳۸۰ واحد از این میزان قرار بوده در سیرجان و ۳۰۰ واحد نیز در جیرفت ساخته شود که اقدامی درباره آنها انجام نگرفته است.

روح اللهی که به سرانجام مطلوب رسیدن طرح های توسعه اقتصادی و اشتغالزایی ستاد اجرایی امام در استان کرمان را منوط به همکاری و تعامل همه جانبه سایر نهادهای اجرایی دانست از دعوت نشدن برای حضور در نشست اقتصاد مقاومتی استان باوجود انجام طرح های مختلف اقتصادی نیز گلایه کرد و گفت: باوجود اقدامات مختلفی که در محرومیت زدایی در ستاد در استان انجام می دهیم نخستین بار است که در این جلسه دعوت شده ایم.

۱۸ هزار شغل در کرمان طی امسال

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان کرمان در ادامه ضمن تشریح طرح های مختلف این نهاد در کرمان در حوزه توسعه اقتصادی و نیز اشتغالزایی گفت: در مجموع با اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ طرح توسط ستاد با سرمایه هشت هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال اعتبار ۱۸ هزار و ۷۵۰ شغل طی امسال در استان ایجاد خواهد شد و این طرح ها در ۲۲ شهرستان استان اجرایی می شوند.

وی اجرای طرح های اجتماع محور، طرح های کارگاهی و نیز طرح های تسهیلات محور را با هدف اشتغالزایی در توسعه کارآفرینی اجتماعی و توانمندسازی اقتصادی برشمرد.

به گفته روح اللهی، ساخت مدرسه، مسجد، خانه عالم، حسینیه، خدمات آبرسانی، احداث سالن ورزشی و بازسازی و تجهیز تعداد زیادی مدرسه نیز از جمله اقدامات ستاد اجرایی فرمان امام در استان کرمان است.

وی همکاری بیشتر مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران را لازمه تحقق اشتغال و به سرانجام رسیدن طرح های اقتصادی برشمرد.

به گزارش ایرنا موضوع برخی کم کاری ها در ساخت مسکن که در این جلسه مطرح شد با واکنش های دیگری نیز همراه بود، از استاندار گرفته تا سایر مدیران؛ استاندار کرمان هم در این جلسه از پاسکاری موضوع در احداث مسکن ملی یا سایر اقدامات و طرح ها گلایه کرد و خواهان تحرک بیشتر مدیران در انجام امور شد.

مدیرکل راه و مسکن استان کرمان نیز در این جلسه درباره مشکل ساخت مسکن در استان توپ را به زمین شهرداری کرمان و برخی دیگر نهادها انداخت و گفت که موضوع ارائه مجوزها و عوارض شهرداری در ساخت مسکن و حل مشکلات زمین از جمله ملزومات است.

گفتنی است، در این نشست همچنین نحوه دریافت اعتبارات و انعقاد قراردادهای طرح های توسعه ای زیرمجموعه اقتصاد مقاومتی و نیز جهش تولید بررسی شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76098
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.