استاندار کرمان: اگر کسی حال مدیریت ندارد مسئولیت قبول نکند

استاندار کرمان در انتقاد از کم کاری برخی مدیران در سطح استان گفت: البته دیگر خطاب به مدیران جدید که در تغییرات مدیران مسئولیت خواهند گرفت باید بگوییم، اما اگر کسی حال مدیریت ندارد مسئولیت قبول نکند چون ظلم و خیانت است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی زینی وند شامگاه شنبه در هفتمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان انتقاد کرد: مدیر و فرمانداری داریم که کارش را بدرستی پیگیری می کند ولی برخی جاها هم خاموش هستند؛ مثلا چرا باید پنج بار به یک فرماندار بگوییم طرح های اقتصاد مقاومتی خود را ارائه دهد و او ندهد؟

وی ادامه داد: آن فرماندار قابل توبیخ است، به هر حال این امکانات و مدیریتی که در اختیار ماست حق مردم و حکومت است، حق شرعی به گردن ماست.

زینی وند گفت: در بعضی جاها به جای آنکه مدیریت کنیم، (از کم کاری) مثل بلا بر سر مردم آوار می شویم که این خوب نیست.

ضرورت تغییر برخی مدیران با فوریت

استاندار کرمان با اشاره به تغییرات دولت و دوره جدید مدیریتی با تغییر دولت ضمن استقبال از تزریق برخی مدیران جدید یادآور شد: این تغییر مدیران نعمت است، جان تازه ای به استان می دهد، خصوصیت مردم سالاری نیز همین است؛ بعضی مدیران خسته شده اند، واقعا دولت جدید هم باید هرچه سریعتر در بعضی حوزه ها تغییرات را انجام دهد؛ البته بعضی جاها هم مدیران واقعا کارشان را بخوبی انجام می دهند، خللی در کارشان ایجاد نشده، انگار اول دولت است، تازه منصوب شده اند و بخوبی کار می کنند.

انتقاد از بهره نگرفتن از ظرفیت ستاد اجرایی

زینی وند که در ادامه از بهره نگرفتن از ظرفیت مجموعه هایی مانند ستاد اجرایی فرمان امام در استان گلایه داشت گفت: ستاد اجرایی فرمان امام می توانست توفانی از اشتغال در استان ایجاد کند؛ استان های دیگر بخوبی از این ظرفیت بهره‌مند شدند اما در کرمان به دلیل کم کاری های زیاد در این حوزه از این ظرفیت استفاده نکردیم.

به گفته وی حجم طرح های ستاد اجرایی در بعضی استان ها با پروژه هایی که با اعتبارات دولتی اجرایی می شوند برابری می کند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه شبکه های بسیار خوبی در دل ستاد اجرایی است، اذعان کرد: این شبکه ها شبیه شبکه های کمیته امداد، بسیج، بانک رسالت و … بلکه بالاتر است که در حوزه اشتغالزایی، تسهیلگری، زنجیره تولید و توانمندسازی در واقع یک مجموعه بی نظیر با پول کلانی که در اختیار دارند و به آسانی به پروژه ها می‌آید، می تواند تحولی بزرگ را ایجاد کند.

زینی وند گفت:ـ کرمان در این زمینه فعال نیست و دلیلش هم اول از استانداری است که معاونان ما و مدیران بخش های متولی باید هرکدام دنبال کنند.

استاندار کرمان تصریح کرد: من ابتدا از مسئولان بخشی استان و معاونان خودم برای پیگیری نکردن این موضوع گله مند هستم؛ هیچکس تاکنون که به استان آمده ام درباره این خلاء بزرگ که می شود از این ظرفیت استاده کرد چیزی نگفته؛ شخص استاندار خودش چقدر باید پیگیری کند؟

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به مشکلات مسکن ملی در استان تاکید کرد: همین بحث مسکن ملی چرا حل نمی شود؟ چرا اینقدر پاسکاری می شود، حتی در جلسات با حضور استاندار پاسکاری می کنند، آن فردی که می خواهد کاری را دنبال کند، چه باید بکشد؟

وی با اشاره به کم کاری برخی مدیران گفت: کارهایی که باید پیگیری شود را خودم شخصا باید یادداشت کنم همانند منشی خودم، صبح ها به مدیران و معاونانم، دستور کار می دهم، اینگونه خوب نیست، کار که پیش نمی رود.

این مسئول با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام توفانی از اشتغال می تواند در استان ایجاد کند، اذعان کرد: من متاسفم که این اتفاق تاکنون نیفتاده است، اینها(ستاد اجرایی) به دنبال ما هستند تا تفاهم نامه با ما امضا کنند ما حتی تفاهم نامه هم امضا نمی‌کنیم.

وی دستور داد که در بحث اشتغالزایی نحوه همکاری با ستاد اجرایی و طرح های مشترک با آن نهاد به عنوان دستور کار در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح و درباره نحوه اجرای آنها مطالبه و به مدیران تکلیف شود.

زینی وند با اعلام اینکه اگر این تفاهنامه ها با ستاد اجرایی اجرایی شود امسال ۱۸ هزار شغل ایجاد می شود، تاکید کرد: در جاهای دیگری هم برای ایجاد ۱۲ هزار شغل تصمیم گرفته شد؛ در همین زمینه باید پیگیری ها بیشتر شود با سایر نهاد ها از جمله بسیج سازندگی نیز هماهنگ باشید و از نظر من هرچه اعتبارات داده شود بسیج سازندگی جذب خواهد کرد.

وی خطاب به مدیران ستاد اقتصاد مقاومتی ادامه داد: با فرمانداران جلسه بگذارید، تفاهم نامه امضا کنید و در ستاد اقتصاد مقاومتی طرح ها را بیاورید تا از ظرفیت عظیم ستاد اجرایی استفاده شود.

استاندار همچنین با اشاره به تفاهم نامه اخیر استانداری با سازمان تعاون روستایی برای توسعه امور در حوزه کشاورزی در جنوب کرمان گفت:نباید این موارد در حد تفاهم نامه بماند بلکه باید به مرحله اجرا برسد.

وی همچنین با بیان اینکه تفاهم نامه خوبی بین وزیر سابق صمت (صنعت، معدن و تجارت) و شرکت های صنعتی استان برای اجرای طرح های توسعه و اشتغالزا منعقد شده که باید پیگیری شود، افزود: ما در ستاد اقتصاد مقاومتی درباره نحوه اجرای تفاهم نامه ها باید مراقبت و امور را بدرستی هدایت کنیم.

۶۴۳ پروژه به تصویب ستاد رسیده است

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این نشست گفت: در مجموع ۶۴۳ طرح در استان ذیل ستاد به تصویب رسیده است.

جعفر رودری روند اقدامات در سطح استان و کشوری برای انعقاد قرارداد با هدف اجرایی شدن پروژه ها را تشریح کرد و  با انتقاد از عملکرد شهرستان جیرفت گفت: بحث مربوط به پروژه های شهرستان جیرفت باید تعیین تکلیف یا حذف شود زیرا تاکنون پس از چندین نوبت هنوز اعلام نکرده اند.

وی با بیان اینکه پروژه جهش تولید ماهانه رصد می شود بر تاکید مدیران کل برای پیشرفت اجرایی طرح ها تاکید کرد.

به گزارش ایرنا در این نشست، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در استان از همکاری نکردن برخی نهادها در اجرای طرح های توسعه و اشتغالزایی انتقاد کرده بود؛ از جمله انتقادها کم کاری در ساخت حدود چهار هزار و ۷۰۰ مسکن در شهرستان های کرمان، سیرجان و جیرفت بود که با آنکه قرار بوده زمین توسط ستاد اجرایی تامین شود، اقدامات اجرایی این مهم انجام نگرفته است.

محمدعلی روح اللهی با تشریح ظرفیت های ستاد اجرایی در حوزه طرح های توسعه ای و اشتغالزایی، مطالبه و همراهی و تعامل مدیران اجرایی استان را در اجرای طرح ها خواستار شد.

به گفته وی در مجموع با اجرای ۶ هزار و ۲۵۰ طرح توسط ستاد با سرمایه هشت هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال اعتبار ۱۸ هزار و ۷۵۰ شغل طی امسال در استان ایجاد خواهد شد و این طرح ها در ۲۲ شهرستان استان اجرایی می شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76095
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.