پیش‌بینی تولید ۸۰ هزارتن ذرت دانه‌ای در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از عملیات کاشت ۱۰ هزار هکتار و پیش‌بینی برداشت ۸۰ هزار تن ذرت دانه‌ای در جنوب کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان، حسین صالحی افزود: در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی به منظور تحقق اهداف ضریب خوداتکایی در تولید محصولات استراتژیک، عملیات کاشت ذرت دانه ای در جنوب کرمان در دستور کار قرار گرفت.

وی اظهار داشت: تغییر آرایش کشت در شهرستان های تابعه از جمله شهرستان های فاریاب و کهنوج در راستای ارتقا بهره وری عوامل تولید، صرفه جویی و مصرف بهینه آب، ارزیابی پتانسیل تولید ارقام جدید ضمن اولویت توسعه آبیاری تحت فشار، اجرای مزارع الگویی مقایسه ارقام جدید با رقم ۷۰۴ اجرا شد.

ادامه داد: کشاورزان با  هماهنگی مراکز جهاد کشاورزی از سایت ها بازدید و مزایای روش کاشت جدید را از نزدیک مشاهده و تبادل نظر کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان تصریح کرد: کشاورزان با توجه به استمرار بحران خشکسالی و افزایش نسبی شوری و املاح منابع آب و خاک در برخی از اراضی منطقه، کشاورزان در استفاده از کودهای ازته سرک، ضمن مشورت با کارشناسان جهاد کشاورزی نهایت دقت را داشته باشند.

وی افزود: از آنجایی که برخی از کشاورزان در زمان کاشت از کودهای پایه استفاده نکرده اند، توصیه می شود استفاده از کودهای ماکرو محلول (N-P-K) حداقل ۲ مرحله شامل چهار تا ۶ برگی و در هفته قبل از ظهور گل آذین نر و مصرف کود سولفات روی را در برنامه تغذیه ای لحاظ کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان به عملیاتی شدن توزیع الکترونیکی کودهای شیمیایی اشاره کرد و گفت: کشاورزان با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ثبت سامانه کشت اقدام کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76415
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.