حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری با تخصیص اعتبار محقق می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: حمایت فرمانداران از صنعت گردشگری این استان با تخصیص اعتبار محقق می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی در نشست با رئیس شورای شهر و شهردار زرند با اشاره به کمبود اعتبارات در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و رونق این صنعت باید همه دستگاه‌ها با اداره‌کل میراث‌فرهنگی این استان همکاری لازم را داشته باشند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: کمیسیون گردشگری شورای شهرها می‌توانند با مصوب‌کردن بسته‌های تشویقی پای مالکین، بخش خصوصی و همچنین مردم را به بحث مرمت و احیای خانه‌های تاریخی باز کنند.
او بیان کرد: این اداره‌کل در بحث مرمت و بازسازی خانه‌های تاریخی تسهیلات حمایتی ارائه می‌کند و ۵۰ درصد از هزینه‌های مربوطه را برعهده می‌گیرد.
فعالی با اشاره به اینکه طی سالهای گذشته فعالیت‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری شهرستان زرند انجام شده است بیان کرد: ساخت مراکز اقامتی و همچنین اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی نشان از نقاط قوت این شهرستان در حوزه گردشگری است که امیدواریم به زودی شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران در این حوزه باشیم.
او ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌هایی که توسط بخش خصوصی دنبال می‌شود از پیشرفت قابل قبولی برخوردار است ولی پروژه‌هایی که منابع آنها توسط دولت تامین می‌شود با سرعت کمتری پیش می‌رود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با بیان اینکه شهرستان زرند دارای بناهای تاریخی منحصربفردی است افزود: با توجه به اعتبارات مرمتی که به این شهرستان اختصاص می‌یابد باید پروژه‌های مرمتی مهم و شاخص را در اولویت کار قرار داد تا بتوانیم یک پروژه را به طور کامل مرمت، احیا و به چرخه گردشگری وارد کنیم.
فعالی با بیان اینکه باید از مشارکت مردم در بحث مرمت و احیای بناهای تاریخی استفاده کرد خاطرنشان کرد: بدون شک مرمت و احیای بناهای تاریخی با تدبیر دولت و سرمایه‌گذاری مردم به بهترین شکل انجام می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=76726
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.