دادستان جیرفت به موضوع ریزش بخشی از پل دوم هلیل ورود کرد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت به موضوع ریزش بخشی از پل دوم هلیل این شهر ورود کرد و بررسی ویژه دادستانی جیرفت درباره عملکرد دستگاه‌های اجرایی مرتبط با احداث این پل آغاز شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی دادگستری جیرفت، حسین سلامی از بازدید خود به همراه معاون اداره کل راهداری جنوب استان کرمان و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان جیرفت از محل ریزش پل دوم هلیل رود خبر داد و گفت: این پل در جریان سیلاب چند سال قبل نیز یکبار تخریب شد که فعالیت احداث و بازسازی آن بعد از تخریب در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: اما مجدد وسط پل سوراخ بزرگی به وجود آمد که اتفاقی خطرناک است و به منظور جلوگیری از ایجاد خطر برای جان مردم این مشکل هر چه سریع تر باید رفع شود.

دادستان جیرفت گفت: طی روز جاری گزارش کاملی از روند آغاز تا تکمیل پروژه و اطلاعات کاملی از عملکرد پیمانکار و مهندس ناظر پروژه از سوی دستگاه های مربوطه به دادستانی شهرستان اعلام و ارسال  می شود که این دادستانی نسبت به بررسی این اطلاعات و برخورد با متخلفان و قصور احتمالی پیمانکار و ناظر پروژه اقدام خواهد کرد.

سلامی همچنین گفت: موضوع احیا حقوق عامه یکی از مسائل مهم و اصولی بوده که در قانون‌ اساسی به آن اشاره شده و دستگاه‌ قضایی مکلف به انجام آن است.

وی افزود: بند دوم اصل ۱۵۶ قانون‌ اساسی یکی از وظایف قوه قضائیه و دادستانی را احیا حقوق عامه برشمرده‌ که دستگاه‌ قضایی تکلیف دارد نسبت به احیا آن تلاش کند و هرجا احساس کرد این حق تضعیف شده پیگیری کرده و نسبت به احیا حق اقدام کند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت با بیان این مطلب که در اجرای اصل 156 قانون اساسی و  در راستای دستورالعمل های ریاست محترم قوه قضاییه اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است گفت: دستگاه قضایی در زمینه پیشگیری از تصرفات اراضی، حفظ حقوق بیت المال و در مباحث دیگر به خوبی عمل کرده‌ و اجازه بی قانونی و تضییع بیت المال و حقوق عامه را نمی دهد.

بر اساس اعلام راهداری جنوب کرمان عملیات بهسازی بخشی از پل دوم هلیل رود جیرفت انجام شد و راهداری وظیفه نگهداری پس از ساخت را بر عهده دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77794
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.