طی شش‌ماهه نخست امسال محقق شد؛


تولید بیش از ۱۳۰۰ تخته فرش و گلیم دستباف به همت مددجویان کرمانی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان از تولید هزارو ۳۲۰ تخته فرش تخته فرش و گلیم دست‌باف به همت مددجویان این نهاد در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با بیان اینکه اشتغال و توانمندسازی مددجویان یکی از اولویت‌های مهم این نهاد است، گفت: بیش از ۶۰ درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که باید اشتغال خانگی را برای این جامعه هدف گسترش دهیم و ایجاد طرح‌های قالی‌بافی یکی از مشاغل خانگی مناسب برای زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد است.

او با بیان اینکه طی شش‌ماهه نخست امسال هزار و ۳۲۰ تخته فرش به متراژ ۹هزار و۴۲۶ مترمربع به همت مددجویان کمیته امداد استان کرمان تولیدشده است، افزود: فرش و گلیم‌های تولیدی مددجویان در شش‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد رشد داشته است.

صادقی تصریح کرد: ارزش فرش‌های تولیدی مددجویان در شش‌ماهه نخست امسال بیش از ۳۲ میلیارد تومان بوده است.

او تعداد دار‌های فعال قالی مددجویان استان کرمان را بیش از ۴ هزارو ۵۰۰ دار بیان کرد و گفت: به‌منظور حمایت از قالی‌بافان تحت حمایت، فرش‌های تولیدی آن‌ها بدون واسطه با کمک این نهاد به فروش می‌رسد.

صادقی بیان کرد: این نهاد با شناسایی طرح‌های روز و موردنیاز بازار، تامین مواد اولیه مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌های قالی‌بافی مددجویان و فروش فرش‌های تولیدی آن‌ها در خارج از استان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافنده تحت حمایت کند.

او با اشاره به اینکه قالی‌بافی در استان کرمان مزیت اصلی محسوب می‌شود، تصریح کرد: تمرکز حوزه اشتغال این نهاد بر ارتقای شاخص‌های تولید فرش ازجمله به بافی فرش، شناسنامه‌دار کردن تولیدات فرش، تهیه استاندارد فرش تولیدی، تهیه نقشه ویژه برای مددجویان، برگزاری کلاس‌های آموزشی و تمرکز روی مواد اولیه گذاشته‌شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77938
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.