مدیرکل حوزه معاونت پارلمانی رئیس جمهوری:


۷۰ درصد پسته دنیا در کرمان تولید می‌شود

مدیرکل حوزه معاونت پارلمانی رئیس جمهوری گفت: ۷۰ درصد پسته کل دنیا در استان کرمان‌ تولید می‌شود که ۴۷ درصد آن نیز از باغ‌های شهرستان رفسنجان برداشت می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی اسماعیلی روز شنبه در آیین معارفه شهردار جدید رفسنجان در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) این شهرستان به تولید ۷۰ درصد پسته دنیا در استان کرمان اشاره کرد و افزود: شهر رفسنجان بیش از ۳۰۰ مورد ظرفیت در حوزه گردشگری و آثار باستانی دارد ضمن اینکه از این تعداد ۷۰ اثر ثبت ملی شده و ۲ اثر نیز اخیرا به ثبت آثار ناملموس رسیده است.

وی با اشاره به اینکه رفسنجان دارای تعداد زیادی شهید از جمله شهید علی محمدی پور، میرافضلی و امینی است که جان خود را در راه انقلاب و اسلام تقدیم کرده اند بیان کرد: در جمهوری اسلامی فرصت های گرانبهایی برای خدمتگذاری وجود دارد لذا در این زمان حساس باید مسئولانی انتخاب شوند که علاوه بر متعهد بودن به قانون و نظام؛ فردی اعتدال گرا، جهادی، انقلابی، آگاه، متدین و فسادستیز باشد.

اسماعیلی بیان کرد: امیدواریم شهردار رفسنجان با استقلال فکر و با اتکا و اعتماد به نفس، با برنامه ریزی دقیق و بلند مدت و با شناسایی نقاط قوت و ضعف ها و برخوردار از حمایت همه مسئولان شهر و جلب مشارکت مردمی و راهبرد منابع مالی بتواند شهری آباد، پیشرو و نمونه ایجاد کند.

وی تصریح کرد: شهرداری یک نهاد فرهنگی بسیار تأثیرگذار در شهر است و همه فعالیت های آن باید زیر چتر فرهنگ قرار گیرد.

اسماعیلی به شهردار جدید رفسنجان نیز توصیه کرد، شعار رفسنجان ۲۰ را برای رسیدن به اهداف متعالی مردم انتخاب کند و از آنجایی که شهرداری نهادی فرهنگی تاثیرگذار است پس اداره مطلوب و مورد رضایت مردم و عموم توسط این نهاد فقط با خدمات عمرانی میسر نیست و پیوست فرهنگی باید بر برنامه های شهرداری ضمیمه باشد.

وی تصریح کرد: امیدواریم شهردار جدید رفسنجان با حرکت منسجم در ایجاد شهری الکترونیک و تربیت شهروندان الکترونیکی عزمی جدی همراه با ارتباطاتی سازنده و مفید داشته باشد.

مدیرکل حوزه معاونت پارلمانی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: از آنجایی که توسعه و پیشرفت یک منطقه با ارتباطات موثر رقم می خورد شهردار باید با مراکز علمی و دانشگاه ها و موسسات آموزش ارتباط برقرار کند تا توسعه شهر رونق بگیرد.

وی تفکر عالمانه و جوان بودن، توجه به کمیت و کیفیت خدمات شهری را از مهترین ویژگی های شهردار موفق دانست و گفت: به گفته ریاست جمهوری، اکنون دوران کار است و بالاترین سرمایه یک سازمان، نیروی انسانی آن است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77941
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.