در دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک مطرح شد


بیش از ۸۰ درصد تخلفات و جرائم رانندگی در کرمان را آقایان مرتکب می‌شوند

سرپرست پلیس راهور استان کرمان گفت: کمتر از ۱۹ درصد تخلفات و جرایم رانندگی در استان کرمان مربوط به بانوان و بیش از ۸۰ درصد تخلفات مربوط به آقایان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، سرهنگ امیر معین الدینی  صبح امروز ۱۹ مهرماه در دومین همایش بانوان فرهنگ یار ترافیک به مناسبت هفته ناجا اظهار کرد: در کشور ۷ میلیون نفر بانو گواهینامه رانندگی دریافت کرده اند.

وی از نقش بانوان در بهبود فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات سخن به میان آورد و افزود: تقریبا نیمی از جمعیت کشور را خانم ها تشکیل می دهند لذا  باید از نقش زنان در تغییر رفتارهای ایمنی استفاده کرد.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان با تشریح آمار تصادفات در کشور عنوان کرد: کمتر از ۱۹ درصد تخلفات و جرایم رانندگی مربوط به بانوان است.

وی انسان، راه و وسیله نقلیه را سه عامل اصلی در حوادث ترافیکی برشمرد و گفت: حدود ۸۰ درصد تصادفات مربوط به عامل انسانی است که با اصلاح رفتار ترافیکی در رانندگان، می توانیم خسارات تصادفات را کاهش دهیم.

معین الدینی خاطرنشان کرد: برخی اشتباهات در رانندگی جبران ناپذیر است و ممکن است جان خود یا فرد دیگری با آن خطا از دست برود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78036
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.