برنامه‌ریزی کاشت ۷۰۰ هکتار کشت حبوبات در جنوب کرمان کلید خورد

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از هدف گذاری کاشت ۷۰۰ هکتار کشت حبوبات و گلرنگ در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، فرامرز رستگاری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران بر توسعه کشت پاییزه و زمستانه حبوبات تاکید کرد و گفت: هدف گذاری کاشت حبوبات لوبیا، نخود، عدس و ماش در سطح ۵۰۰ هکتار و کشت گلرنگ در سطح ۲۰۰ هکتار منطقه جنوب برنامه ریزی شده است.

وی توسعه کشت پاییزه را در راستای سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و برنامه های جهش تولید با تاکید بر مدیریت منابع پایه و ارتقای بهره‌وری عوامل تولید، رعایت تناوب زراعی، حفظ حاصلخیزی و باروری خاک های منطقه و مد نظر قرار دادن سه اصل فنی، اجرایی بودن کشت، مزیت نسبی و اقتصادی بودن تولید و استراتژیک بودن محصول تولیدی برشمرد.

وی ادامه داد: کشت و تولید این محصولات با توجه به استراتژیک بودن مشمول سبد حمایتی دولت مشتمل بر پشتیبانی خدمات فنی، بیمه ای، تامین بذر کود و بذر یارانه دار استاندارد قرار دارند.

مدیر زراعت به برنامه ریزی کشت در زمان مناسب برای تامین بذر اشاره کرد و گفت: کشاورزان متقاضی با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی نسبت به ثبت سامانه و تحویل تقاضا اقدام کنند.

وی افزود: برای خودداری از کشت کرپه و دیرهنگام گندم بعد از ذرت، توسعه کشت حبوبات را در برنامه قرار دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=78053
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.