در بازدید از آثار فاخر استاد مؤدب مطرح شد؛


قول استاندار کرمان برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی استاد مؤدب

استاندار کرمان گفت: نهایت وقت و تلاشمان را برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی استاد مؤدب خواهیم گذاشت.

به گزارش کرمان نو به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کرمان، استاندار کرمان با استاد جمال‌الدین مؤدب هنرمند برجسته خوشنویسی کشورمان دیدار و از آثار فاخر و ارزشمندش که در حال حاضر به دلیل نبود مکان و موزه مشخص در خانه وی نگهداری می‌شوند بازدید کرد.

زینی‌وند در جریان این بازدید که مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و فرماندار کرمان نیز حضور داشتند، ذوق، سلیقه، همت و پشتکار استاد مؤدب در خلق آثار فاخر را ارج نهاد و با ابراز تأسف از نبود موزه‌ای جهت نمایش عمومی تابلوهای خط این هنرمند گفت: هر چه سریع‌تر باید برای نگهداری این آثار فاخر و ارزشمند چاره‌ای اندیشید.
استاندار کرمان حمایت از بزرگان فرهنگی و هنری همانند استاد مؤدب را وظیفه ملی دانست و افزود: وجود چنین آثاری در هر کجای دنیا، جمع کثیری از هنردوستان و گردشگران را به خود جلب می‌کند.

نهایت وقت و تلاشمان و کمک بودجه‌ای را برای راه‌اندازی موزه خوشنویسی استاد مؤدب خواهیم گذاشت.

استاد جمال‌الدین مؤدب نیز در این دیدار، لزوم ایجاد مرکز فرهنگی برای شهر کرمان را یادآور شد و گفت: کرمان استانی متمدن و فرهنگی است و باید از وجود یک مرکز فرهنگی بهره‌مند باشد.

وی که اکنون در حال خوشنویسی آیات کلام‌الله است از شرایط نامناسب و دشوار نگهداری آثارش گفت و بیان داشت: برای خلق هر کدام از آثار سال‌ها زمان گذاشته شده است و شرایط خاصی نیز برای نگهداری آثار باید فراهم باشد.

استاد جمال‌الدین مؤدب برای خلق آثار خود از معرفت و عشق در سیره اهل بیت (ع)، ۱۱ میلیون کلمه «عشق» و ۵۵ میلیون ذکر و اسمالله را خوشنویسی کرده و تنها برای خلق یک تابلو که ۹ سال به طول انجامیده ۸۰۰ کیلومتر به دور آن چرخیده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79306
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.