تابلو‌های آرامستان بهشت کریمان به سرقت رفتند!

شهردار کرمان گفت: طی ۲۰ روز گذشته تعدادی از تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در آرامستان بهشت کریمان، به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون تومان دزدیده شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید شَعرباف تبریزی، شهردار کرمان ۱۷ آبان‌ماه در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که در محل ساختمان شورا برگزار شد، با اشاره به اینکه قرار است از این پس، تمام فرآیند‌های مربوط به تخفیف، اعطای زمین و پروانه ساختمانی در قالب بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار شهرداری کرمان به‌صورت منسجم آورده شود، گفت: قرارداد‌های مشارکت ساخت اقتصادی در حوزه سرمایه‌گذاری قرار می‌گیرد؛ اما اگر قرار است تخفیفی در عوارض یا حتی در بهره‌برداری اتفاق بیفتد، در قالب بنیاد خیریه بنا‌های ماندگار شهرداری کرمان انجام خواهد شد و در حال تغییر اساس‌نامه بر همین مبنا هستیم.

او موضوع خسارت‌های تاخیری را نیز مسئله مهمی دانست و با اشاره به اینکه رویه‌هایی که قبلا در این رابطه اجرا شده، هر چند به نفع شهرداری است؛ اما بعضا اشکال شرعی دارد، افزود: برای مثال، شهرداری یک بدهی از سال ۱۳۹۰ دارد که علی‌القاعده اگر امروز بخواهیم پرداخت کنیم یا باید به نرخ همزمانی همان سال، زمین معادل بدهیم یا براساس نرخ تورم به‌روز محاسبه کنیم و پول بپردازیم.

شَعرباف تبریزی با بیان اینکه این رویه‌ای است که در همه کشور در مورد طلب‌ها و بدهی‌ها وجود دارد، ادامه داد: چندبار اتفاق افتاده که موضوع از سوی فرمانداری رد شده و من دلیل آن را متوجه نمی‌شوم؛ درست است که شهرداری ضرر می‌کند، اما شرعا باید اجرا شود.

او با تأکید بر ضرورت رسیدگی جدی نیروی انتظامی به موضوع سرقت تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در آرامستان بهشت کریمان، بیان کرد: در ۲۰ روز گذشته تعدادی از این تابلو‌ها که به تازگی هم نصب شده بود، به ارزش حدود ۶۰۰ میلیون تومان دزدیده شده است.

شهردار کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه قرار است برخی نقاط حادثه‌خیز در مسیر دسترسی به آرامستان جدید، با استفاده از پایه‌چراغ‌های انرژی خورشیدی روشن شود، ما نگران سرقت این پایه‌چراغ‌ها هستیم.

او بیان کرد: از آنجایی که یک کیوسک برای استقرار نیروی انتظامی خریداری و نصب شده؛ بنابراین فضای مناسب وجود دارد، تقاضا داریم نیروی انتظامی هرچه سریع‌تر اقدام کند؛ چرا که هر گونه تأخیر موجب از بین رفتن هزینه‌هایی می‌شود که از بیت‌المال صرف شده است.

شعرباف تبریزی در این نشست همچنین درخصوص واگذاری ۷ مورد اختیارات شورا به شهرداری، با تأکید بر لزوم کاهش رفت‌وبرگشت مسائل غیرضروری بین شورا و شهرداری در مواردی که نیاز به پردازش چندانی ندارد، افزود: حذف مراجعه حضوری در مواردی که فقط نیاز به یک امضا یا بررسی ساده دارد، باعث بالا رفتن سرعت کار می‌شود و به این ترتیب اعضای شورا می‌توانند برای مواردی که نیاز به پردازش بیشتر دارد، وقت بیشتری بگذارند و با دقت بیشتر بررسی شود.

او با اشاره به انتصاب محمد بابایی به‌عنوان مسئول ویژه ارتباطات شهرداری با شورا، اعلام کرد: از این پس، ایشان یک روز در هفته در شورا حضور دارند و نامه‌هایی را که قرار است در شهرداری بررسی شود، مستقیما به کارشناس مربوط ارجاع می‌دهند تا فرایند‌ها کوتاه شود و مکاتبات و مراودات شهرداری و شورا تا حد زیادی تسریع شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79559
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.