معاون منابع طبیعی جنوب استان عنوان کرد


رودبار جنوب پایلوت اجرای طرح بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گفت: اجرای بادشکن بیولوژیک، باغات و مزارع را از خطر سرمازدگی، طوفان و مدفون شدن در شن در امان می دارد و ثمر بخشی محصول را بهبود می بخشد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، “رضا سنجری” با اشاره به اینکه شهرستان رودبارجنوب به عنوان پایلوت و همچنین نمونه اجرای طرح بادشکن زنده اطراف مزارع در کشور است، افزود: اجرای بادشکن بیولوژیک، باغات و مزارع را از خطر سرمازدگی، طوفان و مدفون شدن در شن در امان می دارد و ثمربخشی محصول را بهبود می بخشد.

وی با اشاره به اینکه منطقه جنوب کرمان قطب کشاورزی است و ظرفیت بسیار بالایی برای اجرای طرح بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع و زراعت چوب دارد، بر اطلاع رسانی و تشریح کامل مزایا و فواید اجرای این طرح ها برای کشاورزان تاکید کرد.

سنجری با بیان اینکه توسعه زراعت چوب فرصتی مغتنم و راهکاری موثر برای احیای جنگل‌ها و جلوگیری از تخریب آن‌ها به شمار می‌رود بر اهمیت اجرای طرح زراعت چوب در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان تاکید کرد و گفت: از همه کشاورزان جنوب کرمان تقاضا داریم در فصل توزیع نهال به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های محل سکونت خود مراجعه نموده و با دریافت نهال رایگان به منظور اجرای بادشکن بیولوژیک اطراف مزارع مشارکت نمایند.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان استفاده‌ از مزایای اقتصادی طرح‌های بادشکن را مورد تاکید قرار داد و افزود: در صورت استفاده از گونه های مثمر و چوبده(گز، اکالیپتوس و …) بهره بردار می تواند از مزایای اقتصادی دیگر این طرح نیز بهره مند شود.

وی اظهار کرد: ۳۶ هزار مرتع در مناطق بیابانی جنوب کرمان بوده که باید براساس رویکرد شرایط مناطق بیابانی تهیه طرح یا مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79756
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.