رییس جهاد کشاورزی استان عنوان کرد


پیش‌بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران در استان کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان از پیش بینی برداشت ۴۸۰۰ کیلوگرم زعفران از مزارع زیر کشت این محصول در استان کرمان خبر داد .

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، «عباس سعیدی» امروز ۲۲ آبان ماه در این رابطه اظهار کرد: طی چند سال اخیر سطح زیرکشت زعفران در استان کرمان به حدود ۱۷۸۰ هکتار رسیده و عملکرد آن به طور میانگین چهار کیلو گرم در هر هکتار است.

وی با اشاره به افزایش پنج درصدی سطح زیرکشت این محصول در سال جاری افزود: با توجه به وجود اراضی مرغوب و مستعد در استان و از سوی دیگر به دلیل نیاز کم این گیاه به آب و عدم آبیاری در طول فصل تابستان، توسعه کشت این محصول در استان کرمان طی چند سال اخیر آغاز شده و رو به افزایش است و پیش بینی می شود میزان تولید نیز حدود چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته باشد.

سعیدی زعفران را بهترین گزینه جهت کشت محصولات جایگزین و سودآور برای کشاورزان دانست و بیان کرد: فصل رشد گیاه زعفران در پاییز و زمستان قرار دارد. همچنین در تابستان برخلاف بسیاری از محصولات کشاورزی نیازی به آبیاری ندارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان ادامه داد: شهرستانهای زرند، بافت و کوهبنان به ترتیب بیشترین سطح زیرکشت محصول زعفران در استان را به خود اختصاص داده اند.

وی اضافه کرد: زعفران جزو گیاهان دارویی محسوب می شود و توسعه کشت گیاهان دارویی کم آب بر نیز جزو اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است. ضمن اینکه از گل این گیاه در مصارف دارویی و غذایی استفاده می شود و در مناطقی که دارای زمستان های ملایم و تابستان‌های گرم و خشک است، به خوبی رشد می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=79782
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.