حفاری برای دسترسی به آب‌های ژرف در کرمان آغاز شد

رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۶ سال کار مطالعاتی برای دسترسی به آب‌های ژرف در کشور انجام شده است گفت: حفاری برای دسترسی به این آب‌ها با توجه به کم آبی در استان کرمان آغاز شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با بیان اینکه چهار مرحله حفاری در راستای دسترسی به آب های ژرف در استان سیستان و بلوچستان انجام شده که در مراحل پایانی شاهد موفقیت هایی نیز بودیم افزود: مشاور پروژه یافتن آب های ژرف در استان کرمان تعیین شده و اجرای آن از هر حیث برای ما حائز اهمیت بسیاری است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آب استان کرمان در بخش کشاورزی مصرف می شود، اضافه کرد: کشاورزان نباید محصولی را تولید کنند که پیش از تولید، تضمینی برای فروش آن نداشته باشند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تضمینی برای فروش محصولات کشاورزی وجود نداشته باشد، محصولات زیادی مانند پیاز و سیب‌زمینی روی دست کشاورزان باقی می مانند که آب زیادی را نیز مصرف کرده اند.

نماینده مردم کرمان و راور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تغییر روند سیاستگذاری در حوزه‌های مختلف در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفته است گفت: مدیریت منابع و ایجاد بازار آب به سیاستگذاری نیاز دارد.

وی ادامه داد: باید اخذ تصمیمات محلی از سوی مدیران امکان‌پذیر باشد و دولت سیزدهم تصمیمات خاصی برای افزایش اختیار استانداران دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80470
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.