مدیرکل کمیته امداد استان کرمان:


۱۰۰۰ زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد کرمان فاقد مسکن هستند

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با بیان اینکه هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان فاقد مسکن هستند بر لزوم همکاری اعضای شورای شهر کرمان در بحث تأمین زمین برای حل مشکل مسکن مددجویان تأکید کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، یحیی صادقی در جلسه با رئیس و اعضای شورای شهر کرمان با بیان اینکه بخش قابل‌توجهی از جمعیت کرمان جامعه هدف این نهاد هستند، افزود: بسیاری از این جامعه هدف با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند که امیدواریم با همدلی و همراهی همه مسئولان به‌ویژه اعضای شورای شهر بتوانیم قدم‌های مؤثری در جهت حل مشکلات این خانواده‌ها برداریم.

صادقی خطاب به اعضای شورای شهر تأکید کرد: همه در قبال جامعه مسئولیت‌هایی داریم ولی شما اعضای شورای شهر که بارأی مردم مخصوصاً طبقه محروم جامعه انتخاب‌شده‌اید مسئولیت سنگین‌تری دارید.

وی بابیان اینکه در شهر کرمان حدود هشت هزار خانواده تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند و مستقیماً از این نهاد خدمات و مستمری دریافت می‌کنند افزود: از این تعداد خانواده بیش از ۶۰ درصد سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند که بیش تر این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند و  درصد قابل‌توجهی از این خانواده‌ها فاقد مسکن هستند و در شرایط سختی زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: بر اساس اعلام سازمان مدیریت درصد خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی در کل کشور میانگین حدود هشت درصد ولی در استان کرمان این آمار ۱۳ درصد است که ۱۰ درصد فقط مددجوی کمیته امداد هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به راه‌اندازی اداره امور بانوان کمیته امداد در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این اقدام در جهت خدمات‌رسانی بهتر به زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال صورت گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان یاد آورشد: در شهر کرمان هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت فاقد مسکن هستند و با توجه به مستمری اندکی که به این خانواده‌ها پرداخت می‌شود با مشکلات زیادی مواجه هستند و توانایی پرداخت اجازه منزل را ندارند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه مستمری کمیته امداد جوابگوی نیاز خانواده‌ها نیست نگاه ما در کمیته امداد بر توانمندسازی خانواده‌ها است تا این خانواده‌ها بتوانند باعزت روی پای خود بایستند.

صادقی خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم برای زنان سرپرست خانوار مشاغل خانگی ایجاد کنیم تا بتوانند علاوه بر رسیدگی به امور فرزندان و خانه منبع درآمدی هم داشته باشند.

وی گفت: خانوارهای تحت حمایت از محل ایجاد مشاغل خرد و خانگی میانگین ماهیانه بیش از سه میلیون تومان درآمدزایی دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با اشاره بااینکه پنج هزار قالی‌باف در استان کرمان تحت حمایت این نهاد قرار دارند گفت: در شرایط رکود بازار، فرش‌های تولیدی آن‌ها باقیمت بسیار خوبی بالاتر از قیمت بازار توسط این نهاد به فروش می‌رسد.

 

صادقی افزود: برای ۸۰۰ مددجو در استان کرمان طرح نیروگاه‌های خورشیدی اجراشده که ماهیانه برق تولیدی این مددجویان توسط شرکت برق خریداری می‌شود.

وی تصریح کرد: از اعضای شورای شهر کرمان درخواست داریم در بحث تأمین زمین جهت ساخت مسکن برای مددجویان با این نهاد همکاری کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه به راه‌اندازی مرکز نیکوکاری تخصصی بشری به‌منظور حمایت از زوج‌های نابارور و خانواده‌های پر نوزاد در شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این مرکز برای نخستین بار در کشور در کرمان راه‌اندازی شده و تاکنون ۴۰۰ زوج نابارور که مشکل مالی دارند در این مرکز ثبت‌نام کرده‌اند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80649
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.