دبیر شورای ترافیک استان: شهرداری کرمان می‌توانست مسیرها را بر اساس اولویت احداث کند


مسیرهای دوچرخه سواری شهر کرمان فراموش شدند

قرار بود در مناطق پنجگانه شهر کرمان ۶۰ کیلومتر مسیر ایمن دوچرخه سواری ایجاد شود. هشت مسیری که در دوره قبل شهرداری و شورا، شروع نشده به بن بست رسید و حالا با گذشت نزدیک به ۴ ماه از دوره جدید هنوز خبری از آن‌ها نیست.

خرداد ۹۹ بود که اولین مسیر ایمن دوچرخه سواری در خیابان سپه شهر کرمان توسط شهرداری احداث شد، اما قبل از این که رسما افتتاح شود پلیس راهور با آن مخالفت کرد.

پلیس راهور معتقد بود طرح از بدترین جای ممکن شروع شده و باید قبل از اجرا در شورای ترافیک بررسی میشد؛ در مقابل شهرداری احداث مسیر را طبق طرح جامع شهری عنوان می‌کرد.

در نهایت اما پس از چند ماه شهرداری پذیرفت دلایل مخالفان کارشناسی بوده و به این ترتیب اولین مسیر ایمن دوچرخه‌سواری شهر کرمان جمع‌ شد.

مسیرهای ایمن دوچرخه سواری در اکثر شهرهای بزرگ کشور نیز ایجاد شده است. «تهران و مشهد در ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری رتبه های اول در کشور را دارند، تهران با ۳۵۰ و مشهد با ۲۲۰ کیلومتر».

طبق بررسی آخرین اطلاعات شهرداری کرمان هشت مسیر را بر اساس اولویت برای اجرا به شورای ترافیک ارسال کرده است. اما بعد از آن در حالی یکسال از ماجرای خیابان سپه می‌گذرد خبری از اجرای مسیر در هیچ کجای شهر نیست.

این هشت مسیر بر اساس اولویت یک تا هشت شامل: بلوار جمهوری(آزادی تا فرودگاه)، خیابان فلسطین -خیابان قدس- میدان توحید، خیابان شهدا-گنبد جبلیه،‌ خیابان شفا-میدان کوثر،‌ میدان کوثر- خیابان هزار و یک شب، بلوار هوانیروز- بلوار بعثت-بلوار رضوان، خیابان پاسداران- خیابان حافظ-خیابان اقبال،‌ میدان کوثر- خیابان ویلا-خیابان امام جمعه، میدان مشتاق- خیابان ناصریه-خیابان ابوحامد، میدان خواجو توفیق-شاه نعمت الله ولی-خیابان مطهری-خیابان طالقانی، پارک مطهری-خیابان استقلال-میدان آزادی، خیابان خواجو، بلوار صدوقی، خیابان توانیر-نیکزاد-شهرک مطهری، خیابان سپه-خیابان فردوسی-پارک نشاط-خیابان مطهری-پارک مطهری است.

دبیر شورای ترافیک استان: شهرداری باید مسیرهای شناسایی‌ شده‌ را اجرا کند

«داوود کریمدادی» دبیر شورای ترافیک استان به «کرمان‌نو» می‌گوید: شهرداری پیشنهادهایی داده بود که اعلام کردیم می‌تواند بر اساس برنامه آن‌ها را اجرا کند، مسیرهایی که در اولویت هستند و مصوبه شورای عالی حمل و نقل ترافیک کشور گرفته‌اند نیاز به تصویب مجدد ندارند.

او ادامه داد: شهرداری باید اعتبار گذاشته و مناطق شناسایی‌ شده‌ای که به حمل و نقل پاک کمک می‌کند را اجرا کند. 

کریمدادی با بیان این که طرح جامع شهری کرمان نیاز به بازنگری دارد، گفت: با این حال شهرداری می‌تواند از پیشنهادهایی که اعلام شده مسیرهایی که در اولویت هستند را انتخاب کرده و انجام دهد.

دبیر شورای ترافیک استان کرمان از «بلوار۲۲ بهمن» به صورت رفت و برگشت، «بلوار جمهوری» و قسمت‌هایی از «شهرک الغدیر» به عنوان قسمت‌هایی که شهرداری می‌توانست کار را اجرا کند نام برد.

در حالی که هنوز شهرداری نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده در تازه ترین اتفاق «منصور ایرانمنش» عضو کمیسیون خدمات شهری شورا در جلسه شورای شهر روز دوشنبه هشتم آذر گفته: «از شهرداری می‌خواهم کار را با جدیت پیگیری کند تا مسیر دوچرخه در شهر داشته باشیم». حالا باید دید در نهایت سرنوشت مسیرهای دوچرخه سواری کرمان به کجا می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=80671
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.