ارائه ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان بهزیستی شهربابک

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابک گفت: مددجویانی که قصد راه‌اندازی کسب و کار و ایجاد اشتغالزایی داشته باشند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، یاسر حاجی زاده با اشاره به اینکه بهزیستی در حوزه پرونده های معلولان و مددجویان در ۲ بخش امور اجتماعی و توانبخشی فعالیت می کند، افزود: در بخش امور اجتماعی شامل زنان سرپرست خانوار و مردان از کار افتاده ۳۷۰ خانوار تحت پوشش بهزیستی شهربابک قرار دارند.

وی ادامه داد: در حوزه توانبخشی نیز حدود هزار و ۵۰۰ پرونده شامل ۳۷۶ نفر معلول ذهنی، ۵۰۳ نفر جسمی و حرکتی، ۱۱۹ نفر روان و رفتار، ۱۶۷ نفر بینایی، ۶ نفر صوت و گفتاری، ۳۴۹ نفر شنوایی در بهزیستی شهربابک وجود دارد که بر اساس شدت و نوع معلولیت خدمات دریافت می کنند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان شهربابک با بیان اینکه حدود هشت ماه است، چهار مرکز “مثبت زندگی” را در چهار منطقه این شهرستان راه اندازی کرده ایم، تصریح کرد: این مراکز به بخش غیردولتی واگذار شده و به جامعه هدف خود خدمات ارائه می دهند.

وی از مشغول به کار شدن ۱۷ ناشنوای مطلق شهربابک در بخش صنعت یاد کرد و گفت: اشتغالزایی ۲۲ نفر از معلولان دیگر این شهرستان نیز که مدرک تحصیلی لیسانس به بالا دارند در دستور کار قرار دارد.

حاجی زاده اظهار داشت: کارفرمایان نیز به ازای به کارگیری هر فرد معلول ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت می کنند و همچنین طبق قانون جدید حق بیمه کارفرما را نیز بهزیستی می پردازد و علاوه بر آن ما نیز برای کارفرما بسته تشویقی و تسهیلاتی در نظر می گیریم و برای عدم کارایی معلولان مبلغی را به حساب کارفرما واریز می شود.

وی با اشاره به اینکه شهربابک تنها شهرستان کرمان است که معلول پشت نوبت برای دریافت وسیله کمک توانبخشی ندارد، افزود: تمام وسایل توانبخشی به معلولان واگذار شده که ۵۰ درصد اعتبار این طرح به همت مجتمع مس شهربابک و ۵۰ درصد دیگر هزینه آن از طریق اداره کل بهزیستی تأمین شده که مشکل بسیار بزرگی را از ما حل کرده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81060
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.