شرق کرمان، اولویت شهردار جدید؛


آغاز عملیات آسفالت در محله سرآسیاب و شهید همت

شهردار کرمان از آغاز آسفالت معابر محله سرآسیاب و شهید همت خبر داد و گفته قرار است حدود ۹۰ هزار مترمربع در این محدوده پس از اجرای پروژه‌ی فاضلاب اجرا شود.

کمتر کسی است که واژه‌ی «نهضت آسفالت» را نشنیده باشد. سال‌هاست که مدیران حوزه شهری با توجه به دغدغه‌ی اصلی مردم در حوزه‌ی شهر اولویت‌های خود را آسفالت و ترمیم معابر عنوان می‌کنند و برای آن طرح‌هایی با عنوان‌های تحول، جنبش و نهضت ارائه می‌دهند.

شهر کرمان نیز از این قاعده مستثنا نیست و آن‌طور که شهردار کرمان می‌گوید امروز کرمان به پنج میلیون متر متربع آسفالت با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان نیازی حیاتی احتیاج دارد و به اعتقاد کارشناسان، معابر فعلی شهر دیگر قابل تحمل نیست و وضعیت آسفالت حتی در مناطق برخوردار شهر هم نابسامان است.

البته به گفته‌ی شعرباف تبریزی با توجه به بودجه شهرداری و روند کنونی امکان انجام بیش از ۳۰۰ هزار مترمربع آسفالت در سال امکان پذیر نیست.

حالا او روز دوشنبه ۲۲ آذر۱۴۰۰ در صحن علنی شورای شهر گزارشی در این باره ارائه داد و گفت: در زمینه آسفالت معابر با پیمانکار قرارداد بسته ایم و نیاز است بخشی از اعتبار این طرح به صورت نقدی پرداخت شود که با تامین مالی طی ۲ هفته تمام وقت مشغول به کار است و کار از محله سرآسیاب و شهید همت آغاز و در مجموع حدود ۴۰ هزار متر مربع در شهرک شهید همت آسفالت خواهد شد.

او اضافه کرد: برای اجرای طرح فاضلاب محله سرآسیاب نیز هماهنگ شده که اصرار بود اول فاضلاب و بعد آسفالت انجام شود که با پیگیری های انجام شده مجوز آن صادر شد و بعد از انجام فاضلاب ۵۰ هزار متر مربع آسفالت در این محل انجام می شود.

البته این اقدام شهرداری که مربوط به اصلاح معابر محدوده‌ی کم‌تر توسعه‌ یافته‌ی شهر کرمان است در راستای اولویت‌های شعرباف در خصوص اجرای پروژ‌ها در منطقه‌های مختلف کرمان است.

او پیش از این گفته بود که ۲۰ راهبرد شامل حدود ۴۰ پروژه را در برنامه کاری خودم به شورای اسلامی عنوان کردم که بخشی از آن در بودجه ۱۴۰۱ دیده شده است و سه پروژه ساماندهی حاشیه شهر کرمان، ساماندهی بوستان قائم در منطقه کوه‌های صاحب‌الزمان(عج) و ساماندهی بافت قدیمی و تاریخی شهر کرمان را در اولویت قرار دادیم.

شهردار کرمان در خصوص منطقه «سرآسیاب فرسنگی» نیز گفته بود که سرآسیاب در اکثر سرانه‌های خدماتی بسیار ضعیف‌تر از سایر مناطق شهر کرمان است.

حالا اولین قدم سعید شعرباف تبریزی در حوزه آسفالت معابر شهری این دو محله است و بنای اولویت پروژه‌های عمرانی را نیز بر این موضوع چیده است.

البته به اعتقاد او زیرساخت آسفالت بعد از اجرای فاضلاب باید انجام شود تا این کار توسط شهرداری انجام می‌شود و حداقل حدود ۲۰ تا ۲۳ روز باید بگذرد تا آسفالت انجام شود.

اگر چه به گفته شهردار کرمان روند پروژه فاضلاب شهر کرمان با سرعت خوبی در حال اجرا است و بالغ بر هزار و ۵۰۰ نیرو در این پروژه کار می‌کنند و سرعت پروژه قابل قبول است، اما آن‌طور که او می‌گوید این پروژه قرار است پنج ساله به اتمام برسد اما اگر همکاری سایر مجموعه‌ها با پیمانکار بیشتر شود قطعاً زودتر هم به پایان می‌رسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=81514
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.