مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:


برگزاری یادواره شهدا با شعار هر مدرسه یک یادواره

کرمان نو-مدیرکل آموزش پرورش استان کرمان گفت: در طول سال تحصیلی در تمام مدارس استان یادواره ها شهدا با شعار هر مدرسه یک یادواره در دستور کار آموزش پرورش استان قرار گرفته است زیرا احترام به خانواده های شهدا دروازه ورود به فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش کرمان نو احمد اسکندری نسب روز چهارشنبه در اولین یادواره ۹۲ شهید دانش آموز و فرهنگی و ۱۱هزار دانش آموز و فرهنگی جان باخته زلزله ۵دی ماه بم اظهارداشت:یکی از وظایف اصلی آموزش پرورش براساس سند تحول بنیادی و مسایل اعتقادی و اخلاقی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که در همین راستا آموزش پرورش استان در ابتدای سال تحصیلی همراه با زنگ مدارس، زنگ ترویج ایثار و شهادت را هم به صدا در آورد.

او بیان کرد: امروز ما میراث دار شهدای عزیزی هستیم که در طول تمام دوران ها ثابت کرده اند از جان خودشان برای سربلندی ایران گذشتند، آن ها رفتند تا ما بمانیم تا در کنار یکدیگر برای سربلندی ایران تلاش و زحمت بکشیم.

اسکندری نسب اظهارداشت: در دیار کریمان شهید سردار سلیمانی عزیز به عنوان الگو و اسوه جهان اسلام است و ما باید برای مکتب شهید سلیمانی تلاش کنیم تا الگو و منش این شهید بزرگ در تمام زمینه ها به عنوان یک برنامه اصلی قرار گیرد.

دشمن از جبهه فرهنگی ما را نشانه می گیرد

مدیرکل اموزش و پرورش استان کرمان ادامه داد:دشمن از همه جبهه ها به خصوص جبهه فرهنگی ما را نشانه گرفته است و بهترین ترفند دشمن نشانه گرفتن جبهه فرهنگی است

به گفته او امروز باید هشیار باشیم و با برنامه حرکت کنیم تا نقشه های دشمن را با دانش و بصیرت خود نقش بر آب کنیم .

اسکندری نسب تاکیدکرد: معلم ها باید بذر فرهنگ،ایثار و شهادت را در دل پاک جوانان و نوجوانان بکارند زیرا قدرت فرهنگی هر جامعه ای مهمترین مولفه به ویژه در نظام جمهوری اسلامی است.

او می گوید قدرت فرهنگی منشا تمام قدرت های علمی ، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است و دشمن تمام تلاش خود را می کند تا به قدرت فرهنگی نظام جمهوری اسلامی که در این سال ها به عنوان یک قدرت بزرگ شناخته شده است ضربه بزند.

آموزش و پرورش ارزشی ترین دستگاه فرهنگی کشور

مدیرکل آمورش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: مهمترین ماموریت آموزش و پرورش به عنوان ارزشی ترین دستگاه فرهنگی کشور ، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بصیرت افزایی و افزایش علم و دانایی دانش آموزان است.

به گفته وی در دوران سخت کرونا فرهنگیان ثابت کردند از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و از هر ابزار و وسیله ای استفاده کردند تا چراغ آموزش خاموش نشود همچنین آموزش را به دل منازل بردند و خانه ها کلاس درس شد.

اسکندری نسب توضیح داد: با گذشت قریب به ۲ سال از شیوع بیماری کرونا انتظار داریم محیط مدارس با رعایت دستو العمل های بهداشتی و با تمام برنامه های وزارت بهداشت آموزش حضوری را دنبال کنیم.

به گفته او بازماندگی از تحصیل ،نوعی نشانه گرفتن دانش آموزان ما در بحث مسایل فرهنگی است که امیدواریم با تمام برنامه های کشور که با شور حسینی انجام می گیرد بتوانیم مسیر نظام و انقلاب را در مسیر اصلی خودش قرار دهیم

لو عنوان کرد: امروز باید بیانیه‌ی گام دوم انقلاب را که هفت بند آن در بحث نوجوانان و جوانان است به نحو مطلوب و شایسته دنبال کنیم زیرا دغدغه ما در نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموزی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تربیت کنیم.

هر دانش آموز یک قاسم سلیمانی تربیت شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اضافه کرد: هر دانش آموز باید یک قاسم سلیمانی در مدارس ما تربیت شود زیرا برگزاری یادواره شهدا یعنی گفتمان شهدا یعنی پیام، رسالت ، راه و مسیر شهدا است

اسکندری نسب افزود: رسالت معلمان و آموزش پرورش این است که رسالت شهدا به خصوص شهدای دانش آموز و معلم را به جوانان و نوجوانان معرفی کنند تا این نسل بدانند دیروز دوازده ساله‌ها و سیزده ساله‌ها چه ایثار و از خودگذشتگی از خود نشان دادند و به چه شکل پیش رفتند تا ولایت تنها نماند.

او بیان کرد: امیدواریم با برگزاری این یادواره که به صورت نمادین در شرق استان برگزار می شود هر مدرسه و آموزشگاه ما پرچمدار برگزاری آیین این یادواره ها باشد چرا که این یادواره ها باعث می شود یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و راه آن ها را ادامه دهیم.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82002
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.