مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان خبر داد:


سامانه بارشی قوی وارد استان کرمان می شود

کرمان نو- مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: بعدازظهر چهارشنبه ۸ دی ماه سامانه بارشی قوی وارد استان کرمان می شود

به گزارش کرمان نو مجید سعیدی شامگاه یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان کرمان که با حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در شهرستان بم برگزار شد بیان کرد: طبق هشدار هواشناسی مبنی بر شکل‌گیری سامانه بارشی در استان طی هفته جاری این سامانه از مناطق جنوب و غرب وارد استان خواهد شد و به تدریج کل استان را فرا می گیرد
وی افزود: در استان کرمان تا ۱۳ دی ماه دوشنبه هفته آینده شاهد بارش‌های متناوب در سطح استان هستیم که این بارندگی ها در ارتفاعات به شکل برف خواهد بود
به گفته او بیشترین شدت برای مناطق جنوبی استان پیش بینی شده است.
سعیدی ضمن تاکید بر آمادگی فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و ستادهای مدیریت بحران شهرستانی توضیح داد:شهرداران سطح استان تدابیر لازم را در جهت رفع آبگرفتگی معابر انجام دهند.
او میگوید فرمانداران باید دهیاری‌ها را ملزم بر آمادگی کنند و ماشین‌آلات دهیاری‌ها فراخوان داده و به روستاها برگشت داده شوند.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان گفت: بازدید توسط راهداری‌ها از تمام پل‌ها و مسیل‌ها را صورت گیرد همچنین کنترل و مدیریت انرژی در این ایام از اهمیت بالایی برخوردار است.
سعیدی بیان کرد:این بارش در استان‌های همجوار مانند فارس، هرمزگان و سیستان و بلوچستان هم دیده شده و شدت بسیار بالایی دارد لذا هم‌استانی‌های عزیز از سفر به این مناطق جدا خودداری کرده تا حداقل تردد در جاده‌ها شاهد باشیم.
او یادآور شد: از ابتدای سال جاری 11 جانباخته در وقوع سیلاب‌ را در استان شاهد بودیم لذا باید اطلاع‌رسانی‌ها توسط صداسیما و رسانه های جمعی بیشتر شود و هشدارها و آگاهی‌بخشی به هم‌استانی‌ها انجام شود.
سعیدی اضافه کرد:از سال گذشته در استان کرمان نهضت لایروبی رودخانه‌ها به همت معاونت عمرانی استانداری و با کمک نهادها و ارگان‌ها انجام شده که در این راستا ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار و اصلی استان لایروبی شده‌ است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به اینکه ۲۴ کیلومتر از دایک حفاظتی در اطراف روستاهای اولویت‌دار و در مسیر سیلاب استان ایجاد شده بیان کرد: سعی شده افزایش تاب‌آوری روستاها را بالا ببریم
به گفته او همچنین حفظ محصولات کشاورزی اهمیت بسیار بالایی دارد و توصیه میشود جهاد کشاورزی توصیه‌های لازم را به جامعه هدف خود داشته باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82209
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.