مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان عنوان کرد:


خرده مالکی یکی از مهمترین مشکلات پسته کاران در بیش از ۷۰ درصد از باغات استان کرمان

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان یکی از مهمترین مشکلات پسته کاران را خرده مالکی در بیش از ۷۰ درصد از باغات استان ذکر و تصریح کرد: خسارات خشکسالی، سرمازدگی، تکرگ، گرمازدگی و … در سالیان اخیر از جلمه مشکلاتی است که پسته کاران با آن درگیر هستند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، مهدی لطفعلی زاده به کمبود اعتبارات مورد نیاز، جهت اصلاح و نوسازی باغات پسته اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای وضعیت باغات پسته استان، اصلاح و نوسازی باغات، تغییر ارقام نامناسب و غیر اقتصادی با ارقام مقاوم و مناسب با شرایط اقلیمی منطقه و همچنین استفاده از سیستم های نوین آبیاری در باغات پسته لازم است.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان با بیان اینکه حدود ۵ درصد از باغات پسته استان نیازمند اجرای طرحهای تغییر رقم، جوانسازی و نوسازی هستند، ادامه داد: پرداخت تسهیلات بلند مدت با بهره کم به باغداران برای ارتقای وضعیت باغات پسته استان کرمان موثر است.

لطفعلی زاده گفت: میزان تولید پسته استان در سالجاری حدود ۶۰ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته کاهش یافته که به علت خسارت اقلیمی است و در حال حاضر باغات پسته استان، بیش از ۲۱۲ هزار هکتار می باشد.

مدیر باغبانی سازمان جهادکشاورزی استان کرمان در خصوص نحوه ی آبیاری باغات پسته در استان کرمان، تصریح کرد: نحوه آبیاری در باغات پسته بصورت سنتی (کرتی)، آبیاری تحت فشار و زیر سطحی انجام می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=82583
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.