رئیس دادگستری شهرستان راور:


طرح پیشگیری از تصادفات در دستور کار قرار گرفت

فرحبخش گفت: با وقوع حوادث ناگوار اخیر با موتورسیکلت که منجر به مصدومیت و فوت تعدادی ازجوانان و نوجوانان شد، موضوع پیشگیری از تصادفات در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل فرحبخش، در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم راور گفت: مطابق قانون، مصوبات شورای پیشگیری برای همه ادارات و نهاد‌ها طبق وظایف قانونی آن‌ها لازم الاجراست.

او می گوید: پیشگیری از وقوع جرم شامل پیش‌بینی، شناسایی و ارزیابی وقوع جرم و تصمیم گیری و اقدامات لازم برای از میان بردن یا کاهش جرم می‌باشد و طبق قانون، مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم ضمانت اجرای قانونی دارد.

این مقام قضایی گفت: نظر به درخواست‌های مردمی، طرح‌های پیشگیری از وقوع تصادفات با موتورسیکلت، رانندگی بدون گواهینامه و کنترل ونظارت بر بازار در شورای پیشگیری از وقوع جرم مطرح و مصوب شده است و در این جلسه گزارش اقدامات انجام شده درخصوص این دو طرح پیگیری می‌شود.

رئیس دادگستری راور می گوید: نیروی‌های نظامی و انتظامی و ادارات مسئول باید ضمن پیش بینی چالش‌ها و مشکلات پیش روی طرح پیشگیری از تصادفات، با همراهی مردم مصوبات این طرح را وفق قوانین و مقررات اجرا نمایند.

مجتبی استوارزاده، معاون دادستان عمومی و انقلاب راور نیز در این نشست گفت: پیشگیری از وقوع بزه و حفظ حقوق عامه از اولویت‌های دادستانی شهرستان راور می‌باشد.

این مقام قضایی گفت: در خصوص پیشگیری از وقوع تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه، همه مسئولان ادارات باید با همکاری و همراهی نیروی‌های خدوم و زحمت کش انتظامی، از وقوع جرایم و تخلفات رانندگی پیشگیری کنند.

به گفته استوار زاده متاسفانه رانندگی کودکان ونوجوانان با موتورسیکلت در سطح شهرستان راور به صورت گسترده مشاهده می‌گردد که این موضوع منجر به فوت تعدادی از این نوجوانان شده است، لذا باید از ورود دانش آموزان با موتورسیکلت به مدارس جلوگیری شود.

جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان راور با موضوع پیگیری مصوبات طرح پیشگیری از تصادفات و رانندگی بدون گواهینامه و طرح کنترل و نظارت بر بازار برگزار شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83027
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.