گربه جنگلی کمیاب در جنوب کرمان رهاسازی شد

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کهنوج در جنوب استان کرمان از رهاسازی و نجات یک قلاده گونه نادر و کمیاب گربه جنگلی در این شهرستان طی روزهای اخیر خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت از محیط زیست استان کرمان، هادی جلالی افزود: یکی از اهالی بومی منطقه گرفتار شدن یک قلاده گربه جنگلی در حصار نگهداری پرندگان اهلی(مرغ و خروس) را طی تماس تلفنی به ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج خبر داد.

وی بیان کرد: ماموران پس از اطلاع بسرعت به محل مورد نظر عزیمت و حیوان را زنده گیری و پس از اطمینان از سلامت در زیستگاه خود رهاسازی کردند.

سرپرست اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان کهنوج تصریح کرد: افراد در صورت مشاهده حیوانات وحشی مورد را به ماموران محیط زیست اطلاع دهند تا اقدامات لازم انجام گیرد و گونه های کمیاب حیات وحش آسیب نبینند.

گربه جنگلی یکی از هشت گربه‌سان وحشی ایران شامل پلنگ، یوزپلنگ، کارکال، سیاهگوش، گربه شنی،  گربه پالاس و گربه وحشی است که در مناطق جنگلی،  حاشیه تالاب ها و نیزارها زندگی می کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83159
2 نظرات
  1. میانچیل می گوید

    خدا لعنتشون کنه اینا ول کردن تو جنگل کوفت هم گیرشون نمیا بخورن میان تو خونه های مردم مرغ و خروس برا مردم نزاشتن گناه مرغ خود 15 تا للک چیه که ای گربه سگ گشنه بیا بخورتشون بره

  2. میانچیل می گوید

    تو یه هفته یه خروس 5 تا مرغ دو تا اردک 18 تا جوجه 6 تا کفتر خورده بی صحاب جواب اینا کدوم مسول میده که میان ولشون میکنن زندگی برا مردم نذاشتن درآمد ما از همین راه دگه به لطف محیط زیست اونم تموم شد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.