قول‌های مسئولان در فرودگاه فراموش شد


قهرمانان پارالمپیک کرمان در انتظار دریافت جوایز

۴ ماه از مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو می‌گذرد و سعید افروز، منصور پورمیرزایی و زهرا نعمتی مدال آوران استان کرمان در این مسابقات هنوز جوایز خود را دریافت نکرده‌اند.

هنوز که هنوز است تماشای پرتاب‌های زیبایش آدم را به وجد می‌آورد. جوان بی ادعای «آبشوری» که در مسابقات پارالمپیک توکیو خوش درخشید. سعید افروز یکی از ۴ نماینده استان کرمان در پارالمپیک ۲۰۲۰ بود. کسی که با قدرت مدال طلای مسابقات را از آن خود کرد و نه تنها کرمان بلکه یک ایران با او اشک شوق ریختند. تصاویر ذوق و هیجان پدر و مادر سعید در حین مسابقه از یاد رفتنی نیست.

مسابقات که تمام شد با گذاشتن نامش روی یکی از خیابان‌های رفسنجان مخالفت کرد. منصور پورمیرزایی که در  پارالمپیک ۲۰۲۰ برای ایرانیان نام و یاد سیامند رحمان را زنده می‌کرد؛ اگر چه طلایی نشد، اما یک نقره کافی بود تا منش پهلوانانه خود را نشان دهد. هرچند خداحافظی او از دنیای مسابقات خبری ناراحت کننده بود.

سعید افروز و منصور پورمیرزایی ۲ ورزشکار استان کرمان بودند که به همراه زهرا نعمتی و سینا منشازاده راهی مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند. ۲ طلا و یک نقره حاصل کار کاروان ۴ نفره استان کرمان بود که موجی از شادی را در سراسر استان ایجاد کرد.

همانطور که پیش از مسابقات کم‌تر کسی سراغی از ورزشکاران را می‌گیرد بعد از مسابقات هم حکایت همین است. حالا ۴ ماه از مسابقات پارالمپیک می‌گذرد و صحبت‌های مدال‌آوران سراسر گلایه و شکایت از مسئولان است. مسئولانی که انگار تمام حمایت‌ها و قول‌هایشان در همان زمان استقبال در فرودگاه‌ها فراموش شده است.

قول‌هایی که روی زمین ماند

سعید افروز با گلایه به «کرمان‌نو» می‌گوید که حتی نمی‌خواهد در این مورد صحبت کند:«چی بگم، وقتی قول‌ها عملی نشده چه کاری می‌شود کرد؟ چه جوایز استانداری چه دیگر جوایز؛ از هیچ کدام خبری نیست، وقتی مسئولان استانی قول حمایت می‌دهدند و به قول خود عمل نمی‌کنند از دیگران چه انتظاری است؟».

او که خود برای مسابقات جایزه بزرگ امارات و بعد از آن جهانی ژاپن آماده می‌کند می‌گوید امیدی به مسئولان ندرام و می‌خواهم در آرامش تمرین کنم.

منصور پورمیرزایی هم از علمی نشدن قول و وعده‌ها می‌گوید: «قرار بود استانداری مراسمی برگزار کند که صورتجلسه هم شد اما توپ را به زمین شرکت‌ها می‌اندازند، این که چه کسی باید انجام دهد به ورزشکار ارتباطی ندارد، قول داده‌اند و باید به قول خود عمل کنند، متاسفانه نه مراسمی گرفته شد نه جوایز را دادند؛ نه استانداری نه اداره کل ورزش و جوانان و نه بهزیستی؛ هیچ کدام».

رئیس هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان کرمان ۱۴ شهریور گفته بود: «از سوی استانداری کرمان به ورزشکاران قول داده شده که، ورزشکاران طلایی هر کدام 50 سکه، نقره‌ای 30 و برنزی 20 سکه از سوی استان اهدا شود.» قول‌های دیگری نیز برای تامین شغل و خانه به ورزشکاران داده شده که هیچ کدام تاکنون عملی نشده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83168
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.