مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در جنوب استان کرمان:


دامدارکارت اولویت کنونی بانک کشاورزی است

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی از فعالان بخش کشاورزی و تأمین نقدینگی برای خرید نهادهای دامی، دامدار کارت، در اختیار دامداران این منطقه قرار می‌گیرد در این طرح دامداران روستایی و عشایر از طرف سازمان جهاد کشاورزی به بانک معرفی می‌شوند.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در جنوب استان کرمان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی از فعالان بخش کشاورزی و تأمین نقدینگی برای خرید نهادهای دامی، دامدار کارت، در اختیار دامداران این منطقه قرار می‌گیرد در این طرح دامداران روستایی و عشایر از طرف سازمان جهاد کشاورزی به بانک معرفی می‌شوند.

به گزارش کرمان نو، بابک کلانتری، مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در جنوب استان با گرامیداشت روزهای سرنوشت‌ساز ملت ایران، فرارسیدن ایام الله دهه فجر را که یادگار حماسه‌ی جاودان است را تبریک گفت و با ابراز خرسندی ازعملکرداین بانک در راستای جهتگيري برنامه‌های توليدي و توسعه‌ای كشور در سال جاری بیان داشت: شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان در بحث پرداخت تسهیلات و مساعدت‌هایی که از بخش تولید در راستای شعار سال، تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها دارد، نسبت به سال گذشته با افزایش چشمگیر در پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی بانک عملکرد بهتری داشته‌اند.
۹۳ درصد تسهیلات پرداختی بانک در زیر بخش کشاورزی است
کلانتری بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون حدود ۷ هزارو ۷۰۰ میلیارد ریال به حدوداً تعداد ۷۵۰۰ نفر تسهیلات پرداخت کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه عمده تسهیلات پرداختی در بخش کشاورزی بوده است افزود: از حدود ۷۵۰۰ نفر افرادی که تسهیلات دریافت کردند تعداد ۱۳۰۰ نفر تسهیلات قرض الحسنه مانند تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و اشتغالزایی به مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و کسب و کارهای خرد و درمان بیماران صعب العلاج پرداخت شده است.
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی در جنوب استان افزود: با توجه به شرایط خاص منطقه در کشت محصولات زراعی یکساله و محصولات باغبانی حدود ۴ هزار میلیارد ریال در این حوزه تسهیلات تخصیص و پرداخت گردید. علاوه بر آن ۲۲۰ فقره تسهیلات مکانیزاسیون و بیش از یک هزار فقره تسهیلات به طرح‌های دامداری، طیور و آبزیان واگذار شده است.
کلانتری با اشاره به پرداخت ۹۳ درصد از تسهیلات این بانک در بخش کشاورزی و مابقی در قالب تسهیلات پرداختی قرض الحسنه در سایر زیر بخش‌ها بوده است، صنایع تبدیلی را از نیازهای ضروری منطقه عنوان کرد واظهار داشت: در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی بانک کشاورزی ۴۴۳ فقره تسهیلات پرداخت کرده است ودر راستای سایست های حمایتی خود از تولید و اشتغال ۸ طرح جدید و غیر فعال منطقه با کمک و مساعدت بانک به چرخه تولید برگشت و فعالیت خود را از سر گرفتند.
بیش از ۳ هزار نفر از کشاورزان مشمول مساعدت و بخشودگی قرار گرفتند
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب استان کرمان در خصوص مساعدت‌های صورت گرفته این بانک با بدهکاران بانکی از ابتدای سال تا کنون اظهار داشت: دراین رابطه از محل بند “خ” ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه و اجرای مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، امهال مطالبات براساس خط مشی داخلی بانک و بند “ز” تبصره ۲ قانون بودجه سال جاری تاکنون ۳ هزارو ۳۱ نفر از کشاورزان مشمول مساعدت‌های قانونی و بخشودگی تسهیلات، امهال یا تسویه شد ه است.
وی خاطر نشان کرد: در مجموع امسال از لحاظ مساعدت سال خوبی برای کشاورزان بود که امیدواریم با برداشت خوب محصول پایان سال خوبی برای کشاورزان و بانک رقم بخورد.
دامدار کارت اولویت کنونی بانک کشاورزی است
کلانتری افزود: در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی از فعالان بخش کشاورزی و تأمین نقدینگی برای خرید نهادهای دامی، دامدار کارت، در اختیار دامداران این منطقه قرار می‌گیرد در این طرح دامداران روستایی و عشایر از طرف سازمان جهاد کشاورزی به بانک معرفی می‌شوند.
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های کنونی بانک کشاورزی پرداخت دامدار کارت است وبانک تاکید و نگاه ویژه‌ای بر اجرای این طرح دارد گفت: با توجه به شرایط خاص منطقه که دامداران منطقه دچار حادثه سیل شدند و از طرفی افزایش قیمت نهاده‌ها این طرح صدودر دامدار کار در اولویت این بانک قرار دارد، که علیرغم اینکه ظرفیت بیشتری برای بانک فراهم بود که پرداخت شود اما عملاً متقاضیانی که از طرف سازمان جهاد کشاورزی معرفی شدند که شرایط این طرح را داشتند کمتراز میزان ظرفیت بانک بود. وی تصریح کرد دامدار کارت با نرخ سود ۱۱ درصد تا سقف ۵۰ میللیون تومان در جهت خرید نهاده‌های دامی از مراکز توزیع معرفی شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر با کمترین تشریفات اداری پرداخت می‌شود.
تسهیلات پرداختی نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است
بابک کلانتری از رشد و افزایش میزان تسهیلات پرداختی شعب این بانک خبرداد و افزود: با توجه به میزان پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی در جنوب استان امیدواریم که این میزان به بالغ بر ۹ هزار میلیارد برسد که به نسبت سال گذشته رشد ۳۰ درصدی را خواهیم داشت.
وی می‌گوید: منتظر ابلاغ بند “خ” سال ۱۴۰۰ هستیم و کشاورزانی که مشمول این بند می‌شوند در حمایت و مساعدت قرار بگیرند که تعداد زیادی از کشاورزانی که در سال گذشته دچار خسارت خشکسالی، سرمازدگی و سیل شده‌اند می‌توانند از این بند استفاده کنند.
اخیراً اعتبار بند “الف” تبصره ۱۸ به بانک ابلاغ شد که افرادی که طرح آنها از طریق کارگروه اقتصادی استان مصوبه شده واز طرف سازمان جهاد کشاورزی در قالب سامانه سیتا معرفی می‌شوند، بانک این آمادگی ارا دارد که تسهیلات مربوطه را به تمام این افراد معرفی شده پرداخت کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84982
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.