دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان به کار خود پایان داد

آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان همزمان با سی و هفتمین جشنواره کشوری موسیقی در این منطقه برگزار شد.

آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان همزمان با سی و هفتمین جشنواره کشوری موسیقی در این منطقه برگزار شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان همزمان با سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور ذبیح الله اعظمی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، حسین اسحاقی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، هنرمندان و مردم در محوطه باز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در این آیین با بیان اینکه استقبال بسیار خوبی از این جشنواره موسیقی فجر شد، اظهار داشت: گروه های موسیقی و مردم از این جشنواره استقبال بسیار خوبی کردند و این نشان داد که جنوب کرمان ظرفیت بزرگی در حوزه موسیقی در منطقه و کشور دارد.

حسین اسحاقی با تاکید بر اینکه این جشنواره با هدف تمرکززدایی از برنامه‌های جشنواره های بین المللی فجر در استان ها نیز برگزار شد، گفت: این جشنواره رویداد مهمی است که بعد از دو سال تعطیلی ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا در این منطقه رخ داد و مورد استقبال قرار گرفت.

وی ظرفیت موسیقی جنوب کرمان را در بخش های پاپ، کلاسیک و سنتی عنوان و تصریح کرد: ۱۸ گروه موسیقی  به مدت چهار شب همزمان با سی و هفتمین جشنواره موسیقی فجر کشور در جیرفت به اجرای برنامه پرداختند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی موسیقی محلی و سنتی جنوب کرمان دانست و اظهار داشت: همچنین معرفی، حفظ و توجه به موسیقی سنتی و محلی و تقویت فرهنگ‌های قومی به عنوان قسمتی از فرهنگ ملی برای جلوگیری از نفوذ و تهاجم فرهنگ بیگانگان و تشویق و تاکید بر اهمیت آداب و رسوم ملی در راستای تحکیم وحدت و انسجام ملی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

در پایان آیین اختتامیه دومین جشنواره موسیقی فجر جنوب کرمان از گروه های موسیقی که در این چهار شب به اجرای برنامه پرداخته بودند با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85196
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.