مدیرانی که در تثبیت اراضی دولتی استان کرمان کوتاهی کنند برخورد قضایی می‌شوند

دادستان کرمان از تشکیل پرونده ترک فعل برای مدیرانی که کوتاهی در تثبیت اراضی دولتی و صدور سند مالکیت داشتند خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، نشست “شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان” صبح امروز با حضور یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از مسئولان ارشد قضائی و استانی در سالن کنفرانس شهید بهشتی دادگستری کل استان برگزار شد.

در این جلسه دادخدا سالاری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با بیان اینکه تضییع اموال بیت‌المال و اموال عمومی کشور مطرح است اظهار داشت: متاسفانه اراضی دولتی در بعضی ادارات تعیین تکلیف نشده است.

وی با بیان اینکه راستی آزمایی از آزادسازی اراضی دولتی انجام شده است گفت: در مواردی مشاهده شده که اعلام بر انجام آزادسازی شده اما در عمل هیچ اتفاقی نیفتاده که بلافاصله به‌عنوان مدعی‌العموم وارد شدیم و برای آن مدیر پرونده ترک فعل تشکیل شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین مساحت اراضی استان مربوط به اراضی ملی است اظهار داشت: تاکنون بیش از ۱۶ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی ملی استان جانمایی و از این مقدار ۹۵ درصد تثبیت مالکیت شده است.

علی محمودی با اشاره به اینکه تا کنون بیش از ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار سند مالکیت برای دولت صادر شده است گفت: یک میلیون و ۷۷۵ هزار هکتار در سال جاری تثبیت شده است که از اراضی ملی در شمال و جنوب استان کرمان است.

وی بیان کرد: بیشترین مشکلاتی که در تثبیت باقیمانده اراضی ملی در استان کرمان داریم که حدود دو میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار است در عدم جانمایی مستثنیات است.
مهدی رجبی‌زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری شمال استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه استان کرمان تنها استانی است که در تثبیت اراضی ملی و صدور سند مالکیت پیشگام بودیم افزود: در چند ماه اخیر با عزم بیشتر در حال فعالیت هستیم و به همت کارکنان منابع طبیعی امروز نیز حدود ۲۰۰ هکتار از اراضی ملی تثبیت مالکیت می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85448
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.