رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:


استان کرمان گنجینه‌ای از استعدادهای بالقوه است

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه کشف و شکوفایی استعدادهای دانش آموزان مدارس غیر از سمپاد را پیگیری می کنیم، گفت: استان کرمان گنجینه‌ای از استعدادهای بالقوه است.

به گزارش کرمان نو، الهام یاوری در نشست با اعضای شورای معاونان آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: دانش آموزان استان کرمان در چهار سال اخیر با کسب بیشترین رتبه‌های برتر در جشنواره جوان خوارزمی خوش درخشیده‌اند.

وی اظهار کرد: دانش آموزان کرمانی در عرصه های مختلف علمی و المپیادی  فعل خواستن را صرف کرده اند، آماده سازی دانش آموزان این استان جهت شرکت در المپیاد های علمی نیاز به تلاش بیشتر دارد.

یاوری با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن، عترت و معارف اسلامی ویژه دانش آموزان مدارس سمپاد گفت: دانش آموزان در این مسابقات با ارسال نماهنگ های تصویری، صوتی و دلنوشته ها بی نظیر خلاقیت و نوآوری خود را ثابت کرده اند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با بیان اینکه دانش آموزان مدارس سمپاد استعداد های بالقوه بی نظیری دارند،  اظهار داشت: برای شکوفایی استعداد های دانش آموزان مدارس خاص باید شرایط خاصی ایجاد شود و تسهیل گری لازم صورت پذیرد.

یاوری گفت: آزمون ورودی مدارس سمپاد هرساله با حضور بیش از 300 هزار دانش آموز برگزار می شود و 24 هزار دانش آموز جهت تحصیل در این مدارس پذیرفته می شود.

وی بر تشویق دانش آموزان مدارس سمپاد به انتخاب رشته های ریاضی و فیزیک و علوم انسانی تاکید کرد و از برگزاری مسابقات قرآن و عترت، جشنواره هنری سمپاد، جشنواره ملی فردوسی و طرح روشنا ویژه دانش آموزان مدارس سمپاد خبر داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=85790
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.