اسپانسری میلیاردی شرکت ملی مس از جیب سهامداران

برگزاری «چهارمین همایش و نمایشگاه چشم‌انداز صنایع فلزات غیرآهنی ایران و فناوری‌های وابسته، با نگاهی به تولید و بازار» با هزینه چند میلیاردی «شرکت ملی صنایع مس ایران» آن هم چند روز مانده به تغییر مدیرعامل این شرکت از ۱۶ تا ۱۸ اسفندماه جاری در هتل المپیک تهران مورد انتقاد برخی رسانه‌ها قرار گرفت.

رسانه خبرفوری مدعی است که این همایش می‌تواند ویترینی باشد برای ارائه سخنرانی‌های اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل سخنور این شرکت! ویترینی که آنچه در آن دیده می‌شود، ظاهرا رنگِ تلاشی پررنگ برای بقا و ابقا دارد.

در مطلبی که این رسانه منتشر کرده آمده است:

این همایش پرخرج، در آستانه نوروز و در روزهایی که مردم زیر فشار اقتصادی گرفتارند و از مقابل ویترین مغازه‌ها و اعداد و ارقام قیمت‌ها، سراسیمه عبور می‌کنند، درست در زمانی برگزار شده که زمزمه تغییر مدیریت ارشد شرکت ملی مس، بسیار بیش از پیش به گوش می‌رسد، تا این هم از عجایب روزگار ماست که هم‌زمان با کوشش‌های «دولت مردمی» برای نجات «مردم» از این شرایط دشوار اقتصادی، یک شرکت که بخش قابل‌توجهی از سهامش به «مردم» تعلق دارد، از جیب همین «مردم» برای برگزاری یک «همایش تبلیغاتی»، هزینه چند میلیاردی کند!

کسی منکر اهمیت برگزاری همایش‌های علمی و ضرورت برپایی نمایشگاه‌های تخصصی نیست اما، باید از مدیریت ارشد شرکت ملی صنایع مس ایران پرسید: این همایش و نمایشگاهِ پرهزینه و پرخرج، چه خروجیِ واقعی علمی و تخصصی برای شرکت مس و سهامدارانش داشته؟ همایشی که دوره اولش هم نیست تا بگوییم آزمون و خطا کرده‌اید؛ دوره‌های اول تا سوم این همایش، چه رهاوردی برای صنعت مس ایران داشت که برگزاری چهارمین دوره‌اش را ضروری دانستید؟

همچنین، باید از دولت محترم انقلابی سوال کرد: خرج کردن از جیب مردم، به نام چشم‌انداز صنایع، اما درواقع به کام مدیریت ارشد یک شرکت، چه معنا و مفهومی دارد و چه چشم‌اندازی را پیش چشم مردم می‌گذارد؟ آیا جز احساس ناامیدی از برخورد انقلابی با ولخرجی‌های مکرر از «بیت‌المال» که همگی، شرعا و اخلاقا، موظف به حراست از آن هستیم؟

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86331
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.