استاندار کرمان:


سند فرصت‌های سرمایه‌گذاری کرمان تدوین شود

استاندار کرمان خواستار تدوین سند فرصت های سرمایه گذاری کرمان تا خرداد ماه سال آینده شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از مهر، علی زینی وند در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان عنوان کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان دچار وقفه‌ای شد و خلاء آن کاملاً مشهود است.

وی گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری فارغ از اینکه باید مکان مستقل داشته باشد، به نوعی پیشران حوزه سرمایه‌گذاری است که باید طی برنامه مدون با حضور اعضا برگزار گردد.

استاندار کرمان با بیان اینکه فعالیت‌های اتاق بازرگانی و مرکز خدمات سرمایه گذاری در حوزه فرصت‌های سرمایه گذاری باید هم‌افزا شوند تاکید کرد: فرصت‌های سرمایه گذاری باید انعطاف داشته باشند و از سوی دستگاه‌ها به روز شوند.

وی ابراز داشت: بهترین مرجع برای اعلام فرصت‌های سرمایه گذاری، دستگاه‌ها هستند تا به تناسب بازار آینده‌نگری و پژوهشی که دارند، لیست این فرصت‌ها را تکمیل کنند.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه باید تا پایان خرداد ماه ۱۴۰۱، جمع‌بندی اولیه برای تدوین فرصت‌های سرمایه گذاری استان صورت گیرد، افزود: ما به دنبال این هستیم که فرصت‌های سرمایه گذاری را شناسایی کنیم و در سایت‌های داخلی و خارجی، سرمایه گذار جذب کنیم و حتی مجوزهای بی‌نام هم صادر و ارائه دهیم.

زینی‌وند اظهار داشت: فراهم کردن فرصت سرمایه گذاری با کار تسهیل در صدور مجوزها و فصای کسب و کار متفاوت است، و در این راستا ستاد اقتصاد مقاومتی در پایش پروژه‌ها تمرکز دارد و مرکز خدمات سرمایه گذاری در پروژه‌های سرمایه گذاری کار می‌کند.

وی میزان تحقق پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در یازده ماهه امسال را در اشتغال و سرمایه گذاری قابل قبول دانست و از پیگیری‌های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، معاونت اقتصادی و دستگاه‌ها در جلسات و کارگروه‌های اقتصاد مقاومتی تقدیر و ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با برنامه‌های مسنجم و مدون بتواند تأثیر خود را بر تسهیل فضای کسب و کار و توسعه و پیشرفت در استان و ایفای نقش در توسعه متوازن استان بگذارد.

استاندار کرمان با اشاره به طرح اساسنامه پیشنهادی شورای برنامه‌ریزی مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی استان کرمان توسط معاونت اقتصادی استانداری گفت: هدف ما این است که سازمانی قانونی شکل گیرد تا کمک‌های متفرقه بنگاه‌های اقتصادی در قالب مسئولیت‌های اجتماعی در حسابی متمرکز قرار گیرد و در کنار اعتبارات استان، ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای مباحث زیرساخت، فرهنگی، اجتماعی و غیره و متوازن به کار گرفته شود.

وی افزود: توزیع این اعتبارات با شورای برنامه ریزی استان باشد، البته مقاومت شدید هم در شکل گیری این موضوع وجود دارد، اما نباید آن را رها کرد و مطمئناً شکل گرفتن آن کار بزرگ و تاریخی خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، جعفر رودری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان نیز در این جلسه گفت: بر اساس گزارش دستگاه‌ها، ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان سرمایه‌گذاری شده که ۵۶ درصد سرمایه گذاری در سال را محقق کرده است.

وی گفت: میزان اشتغال هدفگذاری شده پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۱۴ هزار و ۷۰۸ نفر است.

رودری با اشاره به پروژه‌های تفاهم نامه صمت بیان کرد: از مجموع ۱۰ پروژه، سه مورد در مرحله طراحی و انجام است و مابقی وارد فاز اجرا شدند و تا حدودی به هدفگذاری نزدیک هستند.

براساس این گزارش، صادق سلطانی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان کرمان نیز با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان کرمان بر اساس قابلیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای گفت: در سال جاری ۲۳۹ عنوان سرمایه‌گذاری توسط ۱۱ دستگاه اجرایی استان ارائه شده است که این طرح‌ها مطالعات به روز شده‌ای ندارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86335
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.