استان کرمان هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم ندارد

مدیرکل جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به آخرین وضعیت توزیع میوه شب عید در استان گفت: استان هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم ندارد.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، محمد خیراندیش صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان با تبریک نیمه شعبان و ولادت امام زمان(عج) اظهار داشت: بازرسی و نظارت بر ۹۲ قلم کالای مربوط به حوزه کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه در اول امکانات کمی در اختیار داشتیم و کار سنگینی بود افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده و هماهنگی‌های به‌عمل آمده کارهای خوبی انجام شده و نظارت بر بازار وجود دارد و تمام سعی خود را کردیم تا کالای مورد نیاز مردم به اندازه کافی در بازار موجود باشد.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه بیش از هزار تن پرتقال و ۶۰۰ تن سیب درختی در سردخانه‌های شمال استان ذخیره‌سازی شد گفت: از روز گذشته توزیع میوه شب عید در سطح استان کرمان آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه پرتقال جنوب استان کرمان از نوع والنسیا به قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان، پرتقال تامسون شمال به قیمت ۱۰ هزار تومان، سیب زرد ۱۲ هزار تومان و سیب سرخ ۱۱ هزار تومان است ادامه داد: ۱۱۰ غرفه در شمال استان و ۲۴ غرفه در شهر کرمان راه‌اندازی شده و میوه شب عید در این غرفه‌ها عرضه می‌شود.

خیراندیش با بیان اینکه نظارت بر بازار با همکاری بسیج در حال انجام است افزود: غرفه‌های عرضه میوه شب عید تا ۱۵ فروردین و روز اول ماه رمضان دایر است و مردم می‌توانند مراجعه کرده و میوه مورد نیاز خود را تامین کنند و نرخنامه باید در تمام میوه فروشی‌ها و در معرض دید عموم نصب شود.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار جوجه‌ریزی در اسفندماه و بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار جوجه‌ریزی در بهمن‌ماه انجام شده است گفت: در روزهای اخیر روزانه ۲۸۰ تن کشتار مرغ داشتیم و هیچ کمبود مرغ گرم در استان نداریم و البته بیش از هزار و ۵۰۰ تن ذخیره مرغ منجمد نیز در سردخانه‌ها داریم.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با بیان اینکه مشکلی در تامین برنج مورد نیاز مردم نیز وجود ندارد افزود: استان کرمان هیچ مشکلی در تامین کالاهای اساسی مردم ندارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان ماه رمضان کالا به اندازه کافی موجود باشد.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ اکیپ بازرسی در سطح شمال استان کرمان برای نظارت بر بازار راه‌اندازی شده که ۱۰ اکیپ در شهر کرمان فعالیت می‌کنند گفت: این اکیپ‌ها آموزش‌های لازم را دیدند و خوشبختانه جای نگرانی نیست، بسیج نیز با ما همکاری دارد و گشت‌های مشترک بازرسی با سایر نهادها نیز راه‌اندازی شده است.
خیراندیش با بیان اینکه پیشاپیش از قصور صورت گرفته از مردم عذرخواهی می‌کنیم و به مردم این اطمینان را می‌دهیم که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا مشکلات مرتفع شود افزود: اکیپ نظارت بر اراضی کشاورزی نیز در جهاد کشاورزی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی شمال استان کرمان با اشاره به اینکه تغییر اراضی کشاورزی خلاف قانون است و با افراد سودجو برخورد می‌شود افزود: نظارت بر اراضی کشاورزی در استان تشدید شده است.

وی بیان کرد: معمولاً در ایام عید که تعطیل هم هست سودجویان سعی می کنند که اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی کنند اما بدانند که هرگونه ساخت و ساز تخریب خواهد شد و تغییر اراضی کشاورزی به صلاح کشور نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86619
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.