دعوت به اهدای خون در ایام نوروز

مدیر کل انتقال خون استان گفت: نیاز به اهدای خون در ایام نوروز بیش از سایر روزهاست.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج شکوهی مدیرکل انتقال خون با ذکر این مطلب که نیاز به اهدای خون در ایام نوروز بیش از سایر روزهاست از مردم شریف استان برای اهدای خون در ایام نوروز دعوت به عمل آورد.

او می‌گوید: خونی که مردم اهدا می‌کنند به مصرف بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، سرطانی، تصادفات، عمل‌های جراحی، سوختگی‌ها و آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه می‌رسد.

به گفته شکوهی امسال با توجه به افزایش سفر‌های نوروزی، پیش بینی بالا رفتن آمار تصادفات رانندگی را نیز داریم، همچنین این احتمال می‌رود که پس از تعطیلات، مجدد شاهد اوج‌گیری کرونا نیز باشیم،از سویی بلافاصله بعد از تعطیلات شروع ماه مبارک رمضان را در پیش داریم که مسلماً با کاهش مراجعه برای اهدای خون مواجه خواهیم شد.

او گفت: بنابراین به دلیل کاهش احتمالی آمار مراجعات در ایام نوروز و به دنبال آن در پیش بودن ماه مبارک رمضان از مردم استان تقاضا داریم در تعطیلات نوروزی برای اهدای خون اقدام کنند تا در نوروز و ماه مبارک رمضان ذخایر خونی مناسبی برای تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها و مراکز جراحی داشته باشیم.

او گفت: انتقال خون استان در تعطیلات نوروز نیز فعال می‌باشد. پایگاه انتقال خون کرمان واقع در بلوار ۲۲ بهمن همه روزه از ساعت ۷ و نیم صبح تا ۷ و نیم شب به جز روز‌های یکم، پنجم و سیزدهم دایر و انتقال خون شهرستان جیرفت واقع در خیابان شفا، پایگاه انتقال خون شهرستان رفسنجان واقع در بلوار طالقانی، پایگاه انتقال خون شهرستان بم واقع در میدان ۱۷ شهریور_ خیابان طالقانی و پایگاه انتقال خون شهرستان سیرجان واقع در میدان انقلاب از ساعت هفت و نیم صبح تا یک و نیم ظهر به جز روز‌های یکم و سیزدهم آماده خدمت رسانی به مردم عزیز استان می‌باشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86622
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.