فرماندار قلعه‌گنج: دهیاران نیازمند آموزش بودجه و طرح‌های عمرانی هستند

سرپرست فرمانداری شهرستان محروم قلعه‌گنج در جنوب کرمان که بتازگی در این مسئولیت منصوب شده در دیدار با دهیاران روی دو نکته مهم دست گذاشت، یکی ضعف آموزش در بخش قابل توجهی از این افراد بویژه در بخش بودجه و پروژه‌های عمرانی و دیگر برندسازی حوزه تولید و اشتغال در هر روستا.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمد فلاح‌کهن روز شنبه در جمع دهیاران بخش مرکزی و چاه دادخدای شهرستان قلعه گنج تاکید کرد: ارائه آموزش به دهیاران در همه بخش ها ضرورت دارد بویژه در زمینه های امور عمرانی، از نحوه اجرا و تخصیص اعتبار تا سایر فرآیندها تا شاهد بروز برخی مشکلات نباشیم.

وی اظهارداشت: همچنین نیاز است تک تک روستاهای شهرستان را هرکدام با تولید یک محصول برند کنیم که اینجا نقش و کار دهیاران بسیار پررنگ می شود.

فلاح کهن با بیان اینکه برندسازی بخش تولید در هر روستا با فرهنگ و اشتغال آن ارتباط نزدیک و مستقیم دارد بیان کرد: دهیاران باید با این نگاه از این پس مشغول به فعالیت باشند تا رفته رفته شاهد کاهش محرومیت و پدیدارشدن افق های توسعه باشیم.

سرپرست فرمانداری قلعه گنج که ۲۵ اسفندماه جاری منصوب شده است اظهارداشت: ما مسئولان خاک پای مردم هستیم؛ من هم فرماندار نیستم بلکه فرمان‌بر مردم خواهم بود.

وی خطاب به حاضران و دهیاران اضافه کرد: همه ما قلعه گنجی هستیم و اینجا بحث طایفه و دیگر مسائل وجود ندارد، همگی بیایید برخی ذهنیت ها را تغییر دهیم و خاستگاه های اجتماعی‌مان را بشناسیم.

فلاح کهن با تاکید بر ضرورت پیشگیری در اقدامات و مدیریت امور گفت: نباید پس از وقوع رویدادها و مشکلات با آنها برخورد کنیم بلکه باید نقش پیشگیرانه را تقویت و مانع بسیاری از مشکلات شویم.

وی با بیان اینکه نباید با مسائل تصادف کنیم اظهارداشت: می توان با پیشگیری مانع بسیاری از مسائل شد؛ به طور مثال می توان کاری کرد از زندانی شدن یک فرد یا افرادی جلوگیری به عمل آید، یا کاری کرد خودکشی صورت نگیرد؛ دهیاران باید از یک افق بالا به مسائل روستا نگاه کنند و نقاط قوت محل سکونت خود را تقویت و نقاط ضعف را کم کنند و این مهم الزاماتی دارد از جمله اینکه فرصت های روستا را بشناسیم.

فلاح کهن گفت: اولین خواسته من این است که برندسازی روستاهای خودمان را انجام دهیم و بدانیم برند هر روستا در حوزه تولید و اشتغال چیست.

این مسئول تاکید کرد: در هر روستایی ناهنجاری ایجاد شد، به علت ضعف ما مسئولان، نخبگان و فرهنگیان منطقه است.

وی افزود: دهیاری ها باید حلقه اتصال ملت و دولت باشند زیرا نماینده دولت هستند و باید به سیاست های کلی نظام و دولت نیز اشراف کامل داشته باشند.

فلاح کهن گفت: همه ما تابع رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستیم لذا اگر می فرمایند سال پشتیبانی از تولید و مانع زدایی، ما باید راهکارهای عملیاتی را ارائه دهیم و محقق کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86636
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.