هشدار دامپزشکی در خصوص تب کریمه کنگو

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان گفت: با توجه به نزدیک شدن به فصول گرم سال، خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو از دام به انسان بیشتر می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، امیرحسین همتی گفت: همزمان با گرم شدن هوا و خطر بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یکی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به خصوص دام‌های اهلی و نشخوارکنندگان است، خطر انتقال این بیماری از دام به انسان در فصول گرم سال بیشتر می‌شود از این رو شهروندان نسبت به رعایت مسائل بهداشتی و توجه به هشدار‌های دامپزشکی توجه کنند.

همتی می‌گوید: کریمه کنگو بیماری حاد تب دار و خونریزی دهنده با جولان در آغاز فصل گرما، بیماری شدیدی همراه با مرگ انسان را به همراه دارد که در سال‌های گذشته کانون این بیماری در برخی استان‌های کشور مشاهده شده است.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کوهبنان با بیان این که دامداران به علت سر و کار داشتن با دام در معرض گزش کنه‌ها و ورود این ویروس به بدنشان هستند، گفت: دامداران هنگام معاینه دام و مواجهه با کنه، از ترکاندن آن با دست خودداری کنند، زیرا ممکن است منجر به انتقال آلودگی به انسان شود.

او می‌گوید: انجام عملیات مبارزه‌ای با جمعیت حشرات ناقل بیماری، جداسازی محل نگهداری دام از مجاورت با محل زندگی انسان ها، رعایت فرآیند پیش سرد در کشتارگاه‌های دام، جلوگیری از له کردن و جدا سازی کنه‌های روی بدن دام‌های اهلی با دست و نگهداری گوشت حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای یخچال از راه‌های پیشگیری برای بروز و شیوع این بیماری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87025
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.