فرماندار بم:


بم ظرفیت‌های خوبی در جهت تحقق شعار سال دارد

فرماندار بم با اشاره به شعار سال با عنوان «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» گفت: زیرساخت‌ها وظرفیت‌های موجود در شهرستان بم از جمله صنعت، گردشگری و کشاورزی می‌توانند تحول بسیار خوبی در راستای تحقق شعار سال ایجاد کنند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، هادی شهسوار پور ضمن اشاره به شعار سال بیان کرد: ابتدای هرسال  می‌ توان فهمید این شعارها در دراستای پیشبرد کشور است که تمام مسئولان باید مد نظر قرار بدهند وگامهای موثری بردارند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب بر روی موضوعات اقتصادی تاکید دارند که نشان می‌دهد اقتصاد بحث بنیادی کشور است و تحقق شعار امسال، ما را به سمت عدالت محوری و رقابت پذیری در تولید سوق می‌دهد.
فرماندار بم بیان کرد: زمانی که تولید با دانش بنیان عجین شود بهره وری، اشتغال و صرفه جویی صورت خواهد گرفت و همچنین تولید با کیفیت تری نیز وارد بازار می گردد.
فرماندار بم ادامه داد: در شهرستان بم سه ظرفیت مهم کشاورزی، گردشگری و صنعت وجود دارد که اگر از اساس و پایه دانش بنیان شوند تاثیر بیشتری خواهند داشت.

به گفته وی با توجه به اینکه بم بزرگترین تولید کننده خرما در کشور است اگر بخواهیم بحث کشاورزی را دانش بنیان کنیم باید تغییرات بهتری در فرایندی که در حال حاضر موجود است ایجاد کرده تا در برداشت، بازاریابی و فروش محصول بهتر عمل کنیم.
شهسوارپور تاکید کرد: در تولیدات کشاورزی اساس کار ما آب است و اگر بهره وری درستی از آب داشته باشیم می توانیم در کیفیت و کمیت محصولاتمان نیز تحول ایجاد کنیم.
وی اظهار کرد: در سال گذشته بیش از یکصد هزار تُن صادرات خرما داشته ایم که نشان می دهد بازار را متعادل کرده ایم و دیگر محصولمان در سردخانه ها باقی نماند و باعث خسران و ضرر نمی شود و اکنون باید روی کیفیت و بازدهی بیشتر محصول کارکنیم.
فرماندار بم توضیح داد: خرما مصرف خام فروشی دارد اما می توانیم خرماهای درجه دو و سه را به فرواروده هایی مانند قندخرما، شیره و سرکه خرما تبدیل کنیم زیرا دنیا دیگر از شکر در محصولات و شیرینی جات استفاده نمی کند.
وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم تصریح کرد: با وجود منطقه ویژه اقتصادی در بم و گسترش صنایع خودروسازی که بزرگترین قطب تولید کننده بخش خصوصی هستند توانستیم سال گذشته تولید خودرو را به  ۶۰ هزار دستگاه برسانیم.

فرماندار بم اضافه کرد: امسال نیز بخش خصوصی برنامه دارد تا تولید خودروسازی را به ۲ برابر برساند و همچنین قرار است در سال ۱۴۰۵ به تولید سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو نیز برسد.
شهسوارپور عنوان کرد: یکی از برنامه های امسال، توسعه منطقه ویژه اقتصادی است که با تقاضای دو هزار هکتار زمین برای این منطقه موافقت شده و به زودی الحاق می گردد.
فرماندار بم گفت: توسعه منطقه ویژه اقتصادی،توسعه کارخانه جات خودروسازی و قطعه سازی که از سیاست های تولید قطعه در کشور است را به همراه خواهد داشت.
به گفته وی توسعه صنعت علاوه بر تحول در اقتصاد منطقه، اشتغال آفرینی پایدار به همراه خواهد داشت و از اتلاف آب نیز جلوگیری به عمل می آورد.
شهسوارپور ادامه داد: اگر کشاورزی ما توسعه پیدا کند مصرف آب نیز بالاتر خواهد رفت و با توجه به مشکل کمبود آب و خشکسالی که در سطح کشور وجود دارد باید نگاه ما به بخش صنعت بیشتر باشد.
وی با اشاره به تحقق شعار امسال در بحث گردشگری خاطرنشان کرد: گردشگری در شهرستان بم نیاز به کار بسیار و طرح های جامع گردشگری دارد و به همین دلیل مشاوری برای تنظیم طرح گردشگری نیز انتخاب شده است.
فرماندار بم افزود: بایدظرفیت های گردشگری در شرق استان کرمان به خصوص شهرستان بم شناسایی شده تا به منظور بومی سازی شعار امسال با برنامه ریزی و جذب سرمایه گذار بتوانیم گام های موثری را در گردشگری برداریم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87054
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.