دادستان کرمان:


پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اداری خارج از نوبت رسیدگی شود

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به این مطلب که رسیدگی ویژه و خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و اداری از اولویت های دستگاه قضایی در سال جاری است، گفت: دادسرای کرمان بر مبنای تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش دارد که پشتیبانی قاطع قضایی از تولیدات دانش بنیان و اشتغال آفرین را بیش از گذشته محقق سازد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دادخدا سالاری در جلسه ویژه جهت اجرای طرح  سند تحول قضایی باحضور بازپرسان مجتمع مبارزه با جرایم اقتصادی با موضوع رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی با نگاه بلند و اندیشه ژرف و بر مبنای نیاز امروز کشور شعار سال 1401 را انتخاب و اعلام کرده اند که این شعار در حقیقت، یک فرمان حکومتی و نقشه راه برای دستیابی به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
وی خاطرنشان کرد: دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ضمن تداوم پشتیبانی های قضایی خود از مدیران واحدهای تولیدی و اقتصادی به ویژه مدیران شرکت های دانش بنیان، اظهارداشت: یکی از وجوه بنیادین برای حفظ سلامت اقتصادی در جامعه و حرکت بر ریل های قانونی در این حوزه، برخورد سریع، قاطع و بازدارنده با مفاسد اقتصادی است که در این راستا پرونده‌های مفاسد اقتصادی بصورت ویژه رسیدگی خواهد شد.
مدعی العموم در استان کرمان تصریح کرد: براساس حمایت های ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در سال های اخیر از تعطیلی بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی جلوگیری شده و تولیدکنندگان همواره از حمایت های دستگاه قضایی ابراز خرسندی کرده اند.
سالاری یادآور شد: دادستانی کرمان برنامه های عملیاتی خود ذیل سند تحول و تعالی قضایی را تدوین نموده و در سال جاری بر این مبنا به شکلی برنامه محور و دقیق حرکت می نماید تا از این مسیر فضای ضمن توسعه سلامت اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه، راهبردهای مورد تاکید ریاست محترم قوه قضاییه نیز به بهترین شکل ممکن اجرایی شده و مردم هر چه بیشتر طعم شیرین عدالت را بچشند.
وی در ادامه بیان کرد: در راستای دستور ریاست محترم قوه قضاییه و مفاد جلسه ویژه معاون محترم اول قوه قضاییه مبنی بر لزوم کاهش اطاله دادرسی و تسریع در رسیدگی به پرونده ها، باید بازپرسان رسیدگی کننده به پرونده های مفاسد اقتصادی به نحوی اقدام کنند که جنبه بازدارندگی مجازات ها به بهترین شکل ممکن حفظ شود.
دادستان کرمان اظهارداشت: بازپرسان باید با دقت نسبت به جمع آوری ادله اقدام کرده و در اسرع وقت اتخاذ تصمیم کنند و همچنین بر ضابطان در نحوه جمع آوری ادله نظارت نموده و پیگیر نظر کارشناسی باشند.
سالاری گفت: انتظار اصلی مردم تسریع در رسیدگی به پرونده های مفاسد اقتصادی به عنوان بزرگترین معضل جامعه و حفظ جنبه بازدارندگی مجازات‌ هاست .
وی افزود: بازپرس و قاضی پرونده، مسئول پیگیری پرونده به نحوی هستند که موجب اطاله دادرسی نشود و در این رابطه هرگونه قصور در ارائه نظر کارشناسی باید به عنوان تخلف مطرح گردد و سایر مواردی که موجب اطاله دادرسی می شود نیز باید شناسایی و رفع شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87428
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.