آخرین وضعیت کرونا در کرمان؛ افزایش شهرهای قرمز و تشریح مراسم لیالی قدر

افزایش شهرهای قرمز از چهار شهر به هشت مورد در نقشه رنگ بندی کرونا و نیز اعلام شرایط برگزاری مراسم شب های پر فیض قدر از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در نشست روز شنبه ستاد استانی کرونا در کرمان بود.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، در نشست ستاد استانی کرونا همچنین وضعیت آموزش حضوری در مدارس و دانشگاه های استان تشریح و استاندار کرمان تاکید کرد که اگر مشکل یا نگرانی از سوی خانواده ها در این زمینه وجود دارد جمع‌بندی و در ستاد کرونا برای تصمیم گیری طرح شود.

علی زینی وند استاندار کرمان در این نشست همچنین بر ضرورت تکمیل روند واکسیناسیون کرونا تاکید و بیان کرد: بحث واکسیناسیون در کشور با افزایش اقبال همراه بوده است که باید در این استان نیز واکسیناسیون فراموش نشود.

وی تصریح کرد: در مورد آموزش حضوری دانشگاه ها و مدارس اگر خانواده ها نگرانی دارند در ستاد جمعبندی تا به مشکلات رسیدگی شود.

رییس ستاد مدیریت کرونا در استان کرمان اظهارداشت: در حوزه آموزش دانشگاهی رییس جمهور تاکید دارند که بین هیچ دانشگاهی استثنا نباشد و فرمانداران نیز برای فراهم کردن خوابگاه دانشجویان هماهنگی های لازم را انجام دهند.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به فرارسیدن شب های قدر افزود: مصوبات برگزاری آیین لیالی قدر توسط سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به رنگ بندی شهرها، به مساجد و اماکن محل برگزاری مراسم اعلام می شود.

وی بیان کرد: فعالیت ستاد کرونا همچنان ادامه دارد اما در برگزاری جلسات آن در استان ممکن است تغییراتی ایجاد شود که منتظر اعلام دستورالعمل هستیم.

مردم نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز با اشاره به افزایش شهرهای قرمز استان در رنگ بندی از چهار مورد به ۶ مورد گفت: تا اواسط هفته گذشته میزان بستری ها در استان ثابت و کمی رو به افزایش بود اما از اواخر هفته گذشته روند بستری ها کاهشی شده است.

حمیدرضا رشیدی افزود: ۲۵۷ مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان بستری‌ هستند که ابتلای ۵۷ نفر از آنان قطعی، ۴۹ نفر در بخش ICU و ۲۴ نفر تحت دستگاه ونتیلاتور هستند.

وی تصریح کرد: ۹۰ درصد جمعیت هدف استان نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده اند؛ در عین حال حدود ۸۵۰ هزار نفر از جمعیت استان دُز سوم کرونا را دریافت کرده اند که باید مردم در تزریق نوبت سوم واکسن کرونا اهتمام بیشتری داشته باشند.

مراسم لیالی قدر براساس نقشه رنگ بندی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان نیز گفت: بر اساس آخرین نقشه رنگ بندی کرونا هشت شهرستان کرمان، منوجان، ارزوئیه، رابُر، سیرجان، زرند، کوهبنان و راور در وضعیت قرمز، همچنین شهرستان های رفسنجان، بافت، جیرفت، قلعه گنج، بم و نرماشیر در وضعیت نارنجی و ۹ شهرستان دیگر  استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

رحمان جلالی افزود: مراسم شب‌های قدر امسال طی ۹۰ دقیقه بر اساس رنگ بندی در شهرهای قرمز با ۳۰ درصد ظرفیت، شهرهای نارنجی ۵۰ درصد ظرفیت و در شهرهای زرد با ۷۰ درصد ظرفیت برگزار می شود.

وی ادامه داد: راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در فضای باز طبق دستورالعمل های ستاد کرونا و با رعایت نکات بهداشتی برگزار می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بیان کرد: میزان واکسیناسیون در بین رانندگان تاکسی استان پایین تر از سایر رانندگان بخش های حمل و نقل عمومی استان است که باید دستگاه های متولی اقدامات لازم را برای رساندن آن حتی به بالاتر از میانگین کشوری انجام دهند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87432
3 نظرات
  1. Morteza می گوید

    یعنی واقعا فهمیدن اینکه کرونا با واکسناسیون داره بیشتر میشه وامار مرگ و میر هم بیشتر اینقدر سخته
    اگه دو دز واکسن می‌توانست افراد را محافظت کند چنیاز به دوز سوم بود
    اگر سه دز واکسن ایمنی میآورد چ نیاز هست از افراد واکسن نزده بترسید
    پس مشکل از خود واکسن هاست که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن میشود

  2. Morteza می گوید

    کرونا یک فریب است برای تزریق واکسن درجهت کاهش جمعیت افراد با تزریق مکرر آن دارای وابستگی آنتی ژنی شده،همینطور به دلیل تغییر ژنوم اسپایک پروتئین و قرار دادن قطقاتی از ویروس Hivدرپروتین اسپایک که سازنده جدار ویروس می‌باشد با ایجاد اختلال در عملکرد سلول های Tبدن باعث ایجاد سندرم شبه ایدز میشود
    افرادی که آلرژی دارند یا حساسیت فصلی دارن چون سیستم ایمنی قوی دارن نسبت به همه چیز واکنش نشون میدن حتی تغییر فصل حالا با زدن واکسن چون سیستم ایمنی بدن به دلیل وجود اسپایک پروتیین دست ورزی شده در واکسن ها سیستم ایمنی آنها بسیار پایین آمده بطوری که نسبت به اطراف واکنش نمی‌دهد
    این افراد فکر میکنن واکسن حساسیت فصلی آن ها را کنترل کرده
    بیشتر افراد واکسینه پس از یک ماه یا شیش ماه بعدتر واکسناسیون دچار عوارض میشوند تمامی آنها از بیمارستان جدا نشدنی شدند زیرا عوارض دیده هستند
    از عوارض شدید سکته قلبی ،مرگ مغزی ،ایست قلبی تنفسی،فلج شدن بخشی از بدن ،لخته خون ،ریزش شدید مو وبهم ریختن دوران پریودی خانم ها ،بالا و پایین شدن فشار وقند درنتیجه آن تاری دید ودوبینی به همراه دارد
    از آنجا که واکسن ها آزمایشی هستند وهنوز عوارض بلند مدت آن مطالعه نشده وطبق اصل یک و سوم قانون اساسی و همینطور طبق اصل ۲۲خلاف قانون است اجباری بودن واکسن ها
    در کشور مجلس قانون گذاری میکند نه ستاد کرونا
    متاسفانه این بیتوجهی به قانون قابل چشم پوشی نیست

  3. Morteza می گوید

    به شما پیشنهاد میکنم کتاب واکسن مرگ خاموش و مستند کرونا یک نمایش پخش شده از شبکه یک سیما را ببینید همینطور کتاب کرونا فریب قرن نوشته حامد ریسی چک کنید تفکر هزینه ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.