استاندار کرمان:


تعهد اشتغال استان کرمان در سال جاری ۶۳ هزار شغل است

استاندار کرمان اظهار کرد: تکلیف ۶۳ هزار شغل توسط دستگاه‌های اجرایی استان در سال جاری نیز کار سختی نیست و استان ظرفیت آن را دارد. 

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، علی زینی‌وند ۱۰ اردیبهشت ماه در شورای برنامه‌ریزی استان عنوان کرد: در شورای برنامه‌ریزی یکی از استان‌های هستیم که برنامه‌های استان به صورت ویژه دیده‌ایم و کارای موثری هم در استان انجام شده است.

وی با بیان این مطلب که حداقل رشد اقتصادی استان در سال جاری ۷.۸ تا ۸ درصد باشد، اظهار کرد: استان این ظرفیت را دارد که این رشد را به آسانی محقق کند.
استاندار کرمان گفت: سال گذشته استان کرمان با وجود ۴۰ هزار نفر تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی به میزان ۵۳ هزار شغل ایجاد کرده است، ضمن اینکه۱۰ تا ۱۲ هزار شغل که بنگاه‌ها و بنیاد برکت و بسیج انجام دادند در سامانه اشتغال استان ثبت نشده است.
وی گفت: با اینکه ۲.۴ درصد در حوزه بهره‌وری برای استان سهم گذاشته شده اما با ورود واحدهای راکد و ظرفیت‌های معطل مانده، ظرفیت بسیار بالاتری خواهیم داشت، منوط به اینکه دستگاه‌های متولی از جمله صمت و جهاد کشاورزی، شناسایی و نسخه دقیق آنها را داشته باشند.
زینی‌وند تصریح کرد: منظور از ورود به فعالیت‌های راکد آنهایی است که می‌توانند به چرخه اقتصادی استان برگردند.
وی گفت: ظرفیت بهره‌برداری در بخش‌های سرمایه‌گذری خارجی، بازار سرمایه و صندوق توسعه ملی را باید بالا ببریم و سهمی که برای بخش خصوصی یا نهادهای حمایتی دیده شده، افزایش یابد.
استاندار کرمان بیان کرد: هر اقدامی باید مبتنی بر حوزه تولید دانش بنیان باشد و دستگاه‌ها و فرمانداری‌ها برنامه‌های خود را براساس سند آمایش استانی و ملی و اسناد شورای برنامه‌ریزی و گفتگوی استان ارائه دهند.
زینی‌وند اظهار کرد: در همه طرح ها بحث محیط زیست باید مورد توجه قرار گیرد و این به معنی توسعه پایدار است. نگاه ما در محیط زیست اعمال دقیق الزامات محیط زیستی است.
وی اجرا و توسعه پنجره واحد الکترونیک را مورد تاکید قرار داد و افزود: رشد و توسعه بدون فرآیند الکترونیکی و شفافیت اتفاق نمی‌افتد.
استاندار کرمان همچنین کیفیت بخشی در بخش کشاورزی، توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و صنایع واسط را لازم دانست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=87901
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.