مدیرستادی شعب بانک کشاورزی در جنوب کرمان خبر داد:


پرداخت تسهیلات ارزان در راستای توزیع عادلانه یارانه ها در جنوب کرمان اغاز شد

مدیرستادی شعب بانک کشاورزی در جنوب کرمان از پرداخت تسهیلات در راستای اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها خبرداد و گفت:همسو با سیاست های دولت باهدف رونق واحدهای تولیدی ، شعب بانک کشاورزی در جنوب کرمان در خصوص تامین سرمایه در گردش دامداری ها و مرغداری ها ،پرداخت تسهیلات سهل الوصول را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش کرمان نو، بابک کلانتری اظهار داشت: این تسهیلات در طرح های کوچک مانند مرغداری های زیر ۳۰هزار قطعه ،گاوداری های کمتر از ۲۰۰راس و طرح پرورش دام سبک روستایی و عشایری با نرخ ۱۰درصد ،در طرح های متوسط با نرخ تسهیلات ۱۲درصد و در طرح های بزرگ صنعتی با نرخ ۱۵درصد ارایه می شوند.
مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه پرداخت این تسهیلات بعد از معرفی به بانک باکمترین تشریفات و در کوتاه ترین زمان انجام می گیرد، افزود: روند کار به این صورت است که دامداران، مرغداران و یا پروش دهندگان آبزیان توسط اداره جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه ،از طریق سامانه سیتا به بانک معرفی شده و تسهیلات در قالب کارت های الکترونیکی به متقاضیان داده می شود .
کلانتری اظهار داشت: دریافت کنندگان تسهیلات می توانتد مستقیما بوسیله کارت الکترونیکی داده شده از درگاه سامانه بازارگاه، اقلام مورد نیاز و مواد اولیه واحد تولیدی خود را تهیه کنند.
او در ادامه گفت :سقف تسهیلات برای واحدهای روستایی و عشایری و مراکز تکثیر و پرورش آبزیان ۲میلیارد ریال است. و بقیه واحدهای دامداری و مرغداری با توجه به ظرفیت واحد تولیدی جهت دریافت این تسهیلات به بانک معرفی می شوند.
کلانتری در رابطه با میزان واگذاری تسهیلات توضیح داد: در این طرح به ازای هر راس گاو شیری، ۳۲میلیون ریال ودر دام های سنگین غیر از شیری به ازای هر راس ۲۱میلیون ریال تسهیلات پرداخت می گردد .میزان تسهیلات ارزان قیمت در دام سبک به ازای هر راس ۳۹۰هزار تومان ، هر قطعه مرغ گوشتی ۷۱هزار تومان و مرغ های تخمگذار و مادر به ازای هر قطعه ۴۳هزار تومان در نظر گرفته شده است.
این مقام مسوول خطاب به پرورش دهندگان دام ، طیور و آبزیان در منطقه جنوب کرمان که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند گفت: برای دریافت تسهیلات ابتدا به سازمانهای جهادکشاورزی شهرستان و پس از ثبت درخواست در سامانه این سازمان به شعب بانک کشاورزی مراجعه نمایند.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=89309
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.