استاندار کرمان: دستگاه‌های اجرایی فرصت جذب تسهیلات تبصره ۱۸ را از دست ندهند

استاندار کرمان گفت: دستگاه‌های اجرایی این استان برای جذب تسهیلات تبصره ماده ۱۸ فرصت را از دست ندهند و با توجه به تورم موجود به تاخیر افتادن جذب تسهیلات در آینده ممکن است، ما را با چالش روبرو کند.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، محمدمهدی فداکار روز یکشنبه در نشست کارگروه اشتغال کرمان افزود: اغلب مشکل این استان در جذب نشدن تسهیلات تبصره ۱۸، مربوط به عملکرد و پیگیری نکردن برخی دستگاه ها است.

وی با اشاره به عملکرد خوب بانک کشاورزی در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ بیان کرد: شورای تامین همه محدودیت های دریافت تسهیلات مانند چک برگشتی و بدهی وام را به صورت موقت برداشت که همین مسئله در کل کشور نیز موجب عملکرد خوب این بانک شده است.

استاندار کرمان تصریح کرد: به طور مثال با پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی و در قالب دامدار کارت، عملا تهدید از تولید گوشت و تخم و مرغ برداشته شد.

وی تاکید کرد: مصوبات جذب تسهیلات تبصره ۱۸، طی مراحل سخت انجام می شود، اما دستگاه های اجرایی کوتاهی می کنند و عملا این اعتبارات برگشت می خورد، در حالی که باید از تمام ظرفیت بانکی و مالی کشور برای جذب این تسهیلات در استان کرمان استفاده شود.

فداکار ادامه داد: اگر در موارد خاص یک بانک برای پرداخت تسهیلات چالش ایجاد کرده باید اعلام شود تا مشکل را پیگیری کنیم.

وی اظهار داشت: در برخی بخش ها که ظرفیت پرداخت تسهیلات کامل شده باید از ظرفیت خالی سایر استان ها استفاده کنیم.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90464
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.