شهردار منطقه پنج شهر کرمان:


محلۀ قدیمی «قلعه‌محمود» بهسازی و احیا می‌شود

شهردار منطقه پنج شهر کرمان، از احیای محلۀ قدیمی «قلعه‌محمود» خبر داد و گفت: این محله به صورت فازبندی در چند مرحله احیا و بهسازی می‌شود.

به گزارش کرمان‌آنلاین، علی رحیمی‌راد، با توجه به اهمیت محلۀ «قلعه محمود»، به‌دلیل قرارگیری در بافت تاریخی شهر کرمان، وجود سابقۀ تاریخی، راسته‌بازار و همچنین بناهای ارزشمند، بر لزوم بهسازیِ این محله تأکید کرد و گفت: محلۀ «قلعه‌محمود» از ظرفیت بالایی برای تبدیل‌شدن به یک گذر مهم «فرهنگی – تفریحی» و در عین حال «گردشگری – تجاری» برخوردار است.

وی با بیان اینکه طراحی احیای «قلعه‌محمود» انجام شده است، افزود: این محلۀ تاریخی به‌صورت فازبندی و به مرور زمان جداره‌سازی و بهسازی می‌شود.

شهردار منطقه پنج کرمان، بخش‌های مدنظر برای احیای این محله را شامل بلوار، تکیه، زورخانه، بازار و پارک دانست و گفت: در فاز اول، رفیوژ وسط بلوار «قلعه‌محمود» با رویکرد «انسان‌محور» طراحی شده و اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی‌راد، با تأکید بر اینکه در بهسازی این بلوار، از شورای ترافیک، مجوز لازم را دریافت کرده‌ایم، گفت: محل عبور سواره و پیاده در این بلوار به شیوه‌ای خاص و با درنظرگرفتن اولویت عبور عابر پیاده، اجرا می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90639
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.