انجام تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری تا سقف ۵۰ میلیون تومان

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری بیمه سلامت تا سقف ۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن بارونی، معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست وبینار خدمات بیمه‌ای نوبت همیار زوجین نابارور که به میزبانی بیمه سلامت استان کرمان و حضور ماما‌ها و پزشکان متخصص زنان به صورت ۱۵ هزار بازدید مجازی برگزارشد، گفت: از بیمه سلامت، باید به سبب اقدامات موثری که برای پوشش خدمات درمانی ناباروری آغاز کرده است، قدردانی کنیم.

او می‌گوید: بانک اطلاعاتی در سطح یک درمان ناباوری را تا حدودی در اختیار داریم و برای سطح دو درمانی باید با کمک بیمه این بانک اطلاعاتی تشکیل شود.

بارونی گفت: بحث عاطفی و روانی این نوع بیماران را باید جدی گرفت و پزشکان خانواده، نقش موثری در کمک به کاهش بحران عاطفی این بیماران دارند.

او می گوید: برای این بیماران نیز باید کارگاه‌های مختلفی برگزار کرد تا به ارتقای روحیه آنان کمک شود.

به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای پزشکان خانواده و ماما‌هایی که در وبینار‌های چهارشنبه‌ها و پنج شنبه‌های بیمه سلامت شرکت کرده و جزو فعالان بحث در زمینه‌های بهداشتی هستند، امتیاز بازآموزی در نظرمی گیریم.

او گفت: رتبه بندی و پرداخت بیشتری به پزشکان خانواده و ماما‌هایی که در طرح درمان ناباروری با معاونت بهداشتی همکاری بیشتری کنند، تعلق می گیرد.

جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز در این نشست گفت: تعهدات بیمه‌ای درمان ناباروری بیمه سلامت تا سقف ۵۰ میلیون تومان انجام می‌شود و زوج‌های خانم تا سن ۴۹ سالگی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

او می گوید: شماره تلفن ۰۹۱۳۱۴۰۲۹۴۰ در تمامی ساعات شبانه روز برای پاسخگویی پیامکی و پیگیری بیمه معرفی شده است و هر گونه سوال زوج‌ها به این خط در سریع‌ترین زمان ممکن از سوی بیمه پاسخ داده می‌شود.

در این کارگاه همچنین دکتر حسینی، فلوشیپ نازایی و مدیرگروه بیماری‌های زنان بیمارستان افضلی پور گفت: در مرکز درمانی افضلی پور، اغلب آزمایش‌ها و سونوگرافی انجام می‌شود و فقط برخی آزمایش‌ها با معرفی بیمارستان در مراکز سطح شهر اخذ می‌شود.

او می گوید: انجام آزمایش‌های تخصصی برای مردان نابارور در این مرکز انجام می شود و این مرکز همه روزه برای خانم‌ها و در برخی روز‌های هفته با حضور متخصص اورولوژیست برای آقایان، آماده ارائه خدمات درمان ناباروری است و زوج های نابارور دیگر نیاز نیست برای درمان با صرف هزینه‌های بالا به یزد و تهران مراجعه کنند.

دکتر حسینی می‌گوید: درمان‌های تخصصی، مانند (آی یو آی) و (آی وی اف) و جراحی تخصصی آقایان نیز در این مرکز انجام می‌شود.

او گفت: خدمات درمان ناباروری حداقل ۴ یا ۵ جلسه نیاز به مراجعه دارد و نیازی به بستری برای این نوع خدمات وجود ندارد.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91287
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.