شایعات درباره رنگ‌بندی شهرهای جنوب کرمان بی اساس است/افزایش آمار سرپایی کرونا در جنوب کرمان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: رنگبندی شهرها از طریق وزارت بهداشت است و شایعات در این زمینه بی پایه و اساس است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، دکتر علی اصغر خیرخواه در شورای مدیران دانشگاه با اشاره به وضعیت کرونا در جنوب کرمان اظهار داشت: با توجه به تراکم جمعیتی در فضاهای بسته انتظار افزایش آمار کرونا در منطقه وجود داشت، رنگبندی شهرها از طریق وزارت بهداشت بر اساس آمارهای ثبت شده در سامانه های حوزه بهداشت و درمان اعلام می شود.

وی با بیان اینکه آمار سرپایی افزایشی است، اماخوشبختانه فوتی نداریم، افزود: واکسیناسیون مهمترین راه پیشگیری در کنار رعایت پروتکلهای بهداشتی است، مردم باید توجه داشته باشند، سهل انگاری در این زمینه جامعه را دچار مشکل خواهد کرد.

خیر خواه با بیان اینکه رنگ‌بندی شهرها از طریق وزارت بهداشت است و شایعات در این زمینه بی پایه و اساس است، تصریح کرد: وضعیت قرمز ناگهانی دو شهر در جنوب کرمان به این دلیل است که سیستم بهداشت خوب کار میکند و ثبت موارد به دقت انجام می شود، آمار سرپایی زیاد شده و موارد بستری با شیب نه چندان تند در حال افزایش است.

وی با اشاره به مصوبات سفر هیئت دولت به استان کرمان خاطر نشان کرد: خوشبختانه ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و توسعه اورژانس‌ها بودجه در نظر گرفته شد تا این پروژه‌ها با سرعت بیشتری تکمیل شوند و با نگاه ویژه دولت به حوزه سلامت شاهد دستاوردهای خوبی در این زمینه برای مردم جنوب کرمان خواهیم بود که در این راستا اعتبارات خوبی جهت احداث بیمارستان‌های عنبرآباد و جیرفت در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: تعداد موارد بستری و موارد سرپایی که تست آنها مثبت شده افزایش دو تا سه برابری در مقایسه با هفته قبل داشته است و در حال حاضر بهترین راه استفاده از ماسک رعایت فاصله اجتماعی به ویژه با توجه به گرمای هوا در مکان های سربسته است.

خیرخواه با بیان اینکه متاسفانه برای واکسیناسیون نوبت چهارم ۵ تا ۶ درصد گروه هدف مراجعه داشتند که پوشش بسیار پایینی در دوز چهارم واکسن کرونا است افزود: بهترین پوشش نوبت چهارم در بین همکاران دانشگاه علوم پزشکی مربوط به مرکز بهداشت کهنوج است که بیش از ۸۶ درصد واکسن کرونا دریافت کردند و کمترین میزان پوشش در قلعه گنج است.

وی افزود: تاثیر واکسن در کنترل کرونا مشهود است، جای تعجب دارد که هنوز باید برای تزریق واکسن اصرار از سوی حوزه سلامت صورت بگیرد این برنامه برای حفظ سلامت همگانی است و اگر ایمنی جامعه کاهش پیدا کند، سیستم بهداشت و درمان دچار چالش خواهد شد، کسانی که منع تزریق واکسن ندارند هر چه سریعتر واکسن کرونا دریافت کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان داشت: پایین بودن، پوشش واکسیناسیون و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ارتباط مستقیم با افزایش آمار دارد، کارشناسان بهداشتی نظارت جدی داشته باشند و مراکز غربالگری هم در صورت نیاز در دو شیفت فعالیت می کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91905
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.