صدور دستور فروش ۵۱۵۱ قلم کالا در راستای صیانت از اموال تملیکی کرمان

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از صدور دستور فروش پنج هزار و ۱۵۱ قلم کالا با ارزش تقریبی بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: کالاهایی که دستور فروش آنها صادر شده در گروه کالاهای قابل مصرف بوده که سلامت آنها از سوی سازمان های ذیربط تائید شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، دادخدا سالاری در تشریح این خبر با اشاره به اینکه اموال تملیکی به عنوان اموال عمومی محسوب می شود، افزود: دادستانی کرمان در صدور دستور فروش کالا به نحوی اقدام کرده که براساس اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی، با ترخیص و فروش این کالاها خللی به امر تولید در کشور وارد نشده و از سوی دیگر منافع بیت المال مسلمین نیز تضییع نشود.

وی با اشاره به این مطلب که اموال موجود در انبارهای سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی به نوعی متعلق به بیت المال و نگهداری آنها نیز هزینه بر است، تاکید کرد: در این راستا همواره تاکید شده ضمن ایجاد شرایط مناسب نگهداری از این کالاها، روند صدور دستور فروش آنها به شکلی پیگیری شود که از کسر قیمت و کیفیت آنها جلوگیری شود.
مدعی العموم در استان کرمان تصریح کرد: صدور دستور فروش این کالاها به صورت خارج از نوبت انجام شده و اقدامات دادستانی کرمان در راستای ساماندهی اموال موجود در انبار سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی با توجه به دستور موکد ریاست قوه قضاییه انجام شده است زیرا نگهداری این کالاها در شرایط کنونی افت شدید قیمت و یا بی ارزش شدن آنها را به دنبال دارد.
سالاری صدور دستورات قضایی به منظور انهدام ۲۵ تن کالاهای غیرقابل استفاده به ارزش ۲۰ میلیارد ریال نیز اشاره کرد و ادامه داد: بخش عمده این کالاها مواد غذایی، لوازم بهداشتی غیراستاندارد، دارو، کود، سم، مواد آرایشی و بهداشتی و مواد خوراکی بوده که مصرف و استفاده از آنها برای سلامت مردم مضر است.
وی خاطرنشان کرد: این کالاها بر اساس اعلام نظر کارشناسی اداره کل استاندارد، معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و جهاد کشاورزی در هفته گذشته با حضور نماینده دادستانی کرمان منهدم شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر پرونده معوق مربوط به سال ۱۴۰۰ و سال های قبل از آن در حوزه اموال تملیکی نداریم، گفت: تعیین تکلیف برخی کالاهای موجود از جمله موتورهای سنگین نیاز به برنامه ریزی کشوری دارد و باید با اقدامی نو و جهادگونه مانع از مستهلک و غیرقابل استفاده شدن این اقلام شویم.
وی ادامه داد: انتظار می رود پیگیری های لازم در این راستا در کشور انجام شود تا بتوان با تفویض اختیار به استانها و راهکار واحد براساس مصلحت های کشور برای تعیین تکلیف این کالاها اقدام کرد.
سالاری در پایان تاکید کرد: با تلاش شبانه روزی سازمان جمع آوری و نگهداری اموال تملیکی و براساس صدور دستورات قضایی لازم، وضعیت انبارهای این سازمان در کرمان به وضعیت مطلوب و مورد قبولی رسیده و این استان در این زمینه از استان های پیشتاز کشور در زمینه ساماندهی و فروش اموال به شمار می رود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=91930
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.