آیین بازسازی واقعه غدیر در ده زیر کرمان برگزار می‌شود

برای یازدهمین سال متوالی آیین بازسازی واقعه غدیر در خاستگاه تعزیه کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش کرمان نو، همزمان با هجدهم ذی الحجه سالروز عید سعید غدیر خم آیین بازسازی واقعه غدیر در روستای ده زیار کرمان برگزار می‌شود.
هوشنگ انکوتی مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار اظهار داشت: آیین بازسازی واقعه غدیر در راستای ترویج فرهنگ علوی و شیعی همه ساله در روستای ده زیار برگزار میشود.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ هنرمند تعزیه خوان و هنرور از زن و مرد در این آیین همکاری دارند گفت: در آیین بازسازی واقعه غدیر آخرین حج پیامبر(ص) و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان وصی و جانشین آن حضرت در محل غدیر خم توسط ذاکران تعزیه خوان به نمایش گذاشته میشود.
انکوتی با اشاره به اینکه این آیین برای یازدهمین سال متوالی توسط هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل(ع) در روستای ده زیار برگزار میشود افزود: مردم روستای ده زیار تلاش زیادی در برپایی این آیین و همچنین مراسم تعزیه خوانی در مناسبتهای مذهبی مختلف در طول سال دارند و همین امر روستای ده زیار را به عنوان خاستگاه تعزیه در سطح کشور معرفی کرده است.
مسئول هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم در شب عید خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم یکشنبه ۲۶ تیر از ساعت ۲۱ در مسجد مقدس حضرت جوادالائمه (ع) ده زیار با برنامه های متنوع فرهنگی مذهبی و همچنین برنامه های شاد توسط هنرمندان طنزپرداز استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه آیین پخت هشت دیگ حلیم نذری نیز در شب عید غدیر انجام میشود گفت: وسایل پخت حلیم توسط مردم روستا جمع آوری شده و مردم با نذورات خود اقدام به پخت حلیم نذری در شب عید غدیر و توزیع آن در صبح عید غدیر در بزرگداشت این عید سعید کمک می کنند.
آیین بازسازی واقعه غدیر دوشنبه ۲۷ تیر ماه از ساعت ۱۷:۳۰ در بلوار خروجی روستای ده زیار برگزار می شود.
روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان در فاصله حدود ۳۵ کیلومتری شمال کرمان واقع شده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92141
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.