۱۱۰ پروژه آبخیزداری در جنوب کرمان در حال اجرا است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از اجرای ۱۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوانداری در ۳۵ حوزه آبخیز این منطقه از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، حمزه احمدی با بیان این مطلب که  اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان داری در کاهش خسارات سیل موثر هستند، گفت: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در ۵۰۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام و در بیش از ۲۵۰ هزار هکتار در حال اجرایی شدن است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، از اجرای ۱۱۰ پروژه آبخیزداری و آبخوان داری در ۳۵ حوزه  آبخیز جنوب کرمان از محل اعتبارات ملی و استانی در سال جاری خبر ددا و بر  نقش این پرده ها  در مهار سیلاب ها تاکید کرد.

احمدی با بیان اینکه امسال طرح‌های آبخیزداری در ۷ شهرستان جنوبی شامل ۳۵ حوزه آبخیز اجرایی می‌شود، تصریح کرد: پروژه‌های آبخیزداری در قالب عملیات‌های مکانیکی، بیولوژیکی و بیومکانیکی صورت می‌گیرد و تاکنون بیش از  ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ضمن تاکید به نقش مهم پروژهای آبخیزداری گفت: کنترل فرسایش خاک، ذخیره نزولات آسمانی، تقویت آب سفره‌های زیرزمینی، کنترل سیلاب‌ها و رواناب‌های سطحی، مقابله با خشکسالی برخی از اهداف اجرای این پروژه ها است.

احمدی یادآور شد: در حال حاضر از مجموع ۸۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های شناسایی شده در سطح جنوب کرمان، در ۵۰۰ هزار هکتار آن عملیات آبخیزداری انجام شده و تلاش برای اجرای سالانه در اراضی دیگر ادامه خواهد داشت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، همچنین بر ضرورت جلب مشارکت هرچه بیشتر مردم در پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری تاکید و عنوان کرد: ارزیابی توان اکولوژیکی حوزه های آبخیز و رتبه بندی آنها با توجه به معیارهای مختلف اکولوژیکی جهت اقدامات آبخیزداری یکی از موارد مهم در برنامه ریزی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=92891
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.